|
|
||||
|
||||
Flyg eller färja Aten-Naxos??
Kalimera!
För att utnyttja SAS-bonuspoäng så blir det flyg till Aten fast jag i ärlighetens namn föredrar att flyga till Santorini och därifrån med båt vidare. Men, jag velar, skall jag lägga ca 60Euro per person på en flygbiljett till Naxos eller är färjan ett billigare/ bättre alternativ? Vi landar 10:40 28/6 och båttidtabellerna idag säger att det inte går ngn båt förrän 17:30, framme sent sent. Planet till N går 12:30 Vad kostar färjorna?, det är många år sedan jag reste från Aten. Vill gärna komma fram tidigare än vid 23-tiden, men inte för onödigt mycket pengar, de hårt ihopslitna ska ju räcka till många mousakas, ouzos och annat kul. Förvirrad resenär.. |
|
|||
|
|||
Sv: Flyg eller färja Aten-Naxos??
Kan ikke hjelpe deg med ferjeinfo, men tenk så enkelt å ta fly! Dere er allerede på flyplassen, sett dere utenfor avreisehallen (fordi den er på toppen) med en frappé og nyt solen og se på livet. Mye deiligere start på ferien enn buss/taxi og en kanskje overfylt båt som er forsinket og selger dårlig mat til overpris
Vel, jeg elsker å fly og misliker ferjer... |
|
||||
|
||||
Låter mycket trevligare, jag instämmer, dessutom är jag framme på eftermiddagen och inte nästan "mitt i natta"
Tror jag föredrar att äta min premiärmiddag på någon taverna hellre än en hamburgare på båten.... Tack för inspirationen!! |
|
|||
|
|||
Hej.!
Visst är flyget bekvämt och kan vara värt 60 €. En liten brasklapp bara...gjorde själv likadant förra året, dvs bokade inrikesflyget.. Tyvärr blev SAS ca 45 min sena från Stockholm, tog ganska lång tid innan jag fick väskan och det slutade med att jag missade incheckningen till Naxos flyget, lång kö vid disken bla. och det går bara ett flyg om dagen . Det blev att ta färjan kl 17.30..och dess värre så är det den enda färjan som går på e.m. |
|
||||
|
||||
Jag spökbokade flyget med Olympic från Athen till Naxos den 28/6.
Men det blev tji!!! Fanns inga platser på avgången 12.30. Däremot finns det ännu platser den 29/6 Athen - Naxos. Men då blir det till att ta dyr övernattning i Athen. Flyget den 29/6 12.30 betingar pris för två personer enkel resa på 120€!! Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Lotta |
|
||||
|
||||
Nja, tveksamt!! Flyget från Athen till Naxos är omåttligt populärt och det förmenas svårligen fungera med att sätta upp sig på väntelista.
Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Förutsatt förstås att ingen annan "Kalimerian" finns på detta plan och är snabbare än jag att boka!! Tack för informationen Något mindre förvirrad Lotta |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för ditt svar, precis detta befarar jag att råka ut för, fy vad tråkigt för dig att bli frånåkt sådär....då blir det dyrt med färja också!! Min marginal är kanske lite snäv med 1tim 50 minuter. En försening så .... En flygbokning är kanske lite hasardspel, men samtidigt verkar det vara omöjligt att få plats om man inte förbokar i god tid..hmm... Är ändå väldigt sugen på flyget. Läge att fundera och vela lite till |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|