|
|
|||
|
|||
Inrikesflyg?
Vi flyger med SAS till Athen och landar 10,40. Vi har bokat inrikesflyg med Olympic till Milos. Det planet startar 16,10.
Efter vad jag har kunnat förstå så ska det vara samma flygplats men finns det fler flygplatser i Athen? Är det långt mellan inrikeshallen och den vi landar med SAS? Hur fungerar incheckningen till inrikesflyget? Vi har några timmar att fördriva vad kan man göra? Finns det många butiker på flygplatsen, bra ställen att äta något på? Vi mottager tacksamt alla tips och goda råd. |
|
||||
|
||||
Sv: Inrikesflyg?
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hej. Atens flygplats är bra och modern. Du får väskorna från SAS flyget på nedervåningen och tar sen bara rulltrappan upp till nästa plan där incheckningsdiskarna ligger. Alla Olympics inrikesflyg checkas in på samma ställe. Och som sades ovan så finns det massa mat och dryck att välja på. Man bör ha minst 1 och en halv timme mellan flygen för att hinna med. Trevlig resa.
Lotta |
|
|||
|
|||
Tack för svaren. Det var precis vad jag ville veta. Då kan jag känna mig lite lugnare.
|
|
||||
|
||||
Utanför avgångsterminalen finns även ett fik, att sitta där med en Frappe och "glo" på alla förväntansfulla resenärer är ett roligt tidsfördriv. Om Ni vill ta Er bort en bit så 5 min från flyplatsen ligger Ikea och en stor el butik samt ett outlet med bla kläder etc.
Camilla |
|
|||
|
|||
Ikea kan jag vara utan i två veckor men Outlet lät spännade. Är det 5 min till fots eller med buss?
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Sorry med ett fordon...buss, taxi... och 5 min ere knappt... går man bort tar det vell ca 15 min kanske? Camilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|