|
|
|||
|
|||
Snart Kalymnos
Bare noen bittesmå dager igjen til vi er på Kalymnos!
|
|
||||
|
||||
Sv: Snart Kalymnos
Jeg er misunnelig!! Jeg la igjen litt av sjelen min på Kalymnos da jeg besøkte øya for første gang i fjor, og jeg må visst snart tilbake for å se at den har det bra der nede........
|
|
|||
|
|||
Vi var der også for første gang i fjor og så kjøpte vi oss bolig der! Nå skal vi ned for å bo i den da. Det blir spennende!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Abi (som har lite längre väntan till Kreta) |
|
|||
|
|||
Citat:
Första (och enda) gången jag varit på Kalymnos så hittade jag drömstället med högt läge alldeles vid havet en bit utanför Pothia.. TILL SALU och alldeles färdigbyggt såg det ut som.Jag såg det, blev totalförälskad och tänkte att vi kunde öppna ett litet pensionat med bostad i samma hus. Både min fd man och jag var så innerligt trötta på våra jobb och vi hade precis pratat med en amerikanska som hade sålt ALLT i USA och hon skulle fortsättnigsvis bo i Pothia. Jag försökte övertala min man att göra det oväntade alltså bara flytta ner på vinst och förlust....men han var "för feg"..Kanske väldigt bra i efterhand eftersom vi några år senare skilde oss Men drömmen lever kvar om ett "pensionärsboende" på deltid i Grekland, dock inte på Kalymnos. Ha en härlig vistelse där. Misstänker att det blir mycket jobb också! Lissi |
|
|||
|
|||
Ha en härlig vistelse där. Misstänker att det blir mycket jobb också!
Lissi[/QUOTE] Ikke mye jobb nei. Dette er helt nytt. Bygget nå sist høst. Vi var der i i november og møblerte og handlet inne alt som trengs, så nå skal vi flytte rett inn. |
|
||||
|
||||
Ja, det låter verkligen spännande! Hur länge stannar ni?
|
|
||||
|
||||
Riktig god tur til Kalymnos, begge to!
Hils alle kjente og ha en fin påske. Astri |
|
|||
|
|||
Vi blir der i 12 dager.
Og Astri, vi skal hilse kjente. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är nog så med Kalymnos att antingen blir man "kär" eller så inte. Det finns inget mellanting... Jag blev vansinnigt förälskad i K första gången jag var där 1992 och kärleken håller i sig - blir bara djupare och djupare för varje gång jag åker dit. Den 19 maj går nästa resa och jag längtar sååå! Jag har en dotter också som åkte dit första gången -99 och nu blir det hennes tredje resa. Tillsammans med mamman.... Härligt ska det bli! /Eva Ojdå, såg att det var mitt 300:ade inlägg... |
|
||||
|
||||
Ha det så gott där "hemma"Så härligt för er med huset. Blir bara "lite" avundsjuk
Riitta |
|
||||
|
||||
Välkomna hit, Kirtor-familjen och alla andra!
|
|
|||
|
|||
Tusen takk for alle hyggelige meldinger.
|
|
||||
|
||||
Vart på Kalymnos ska ni bo?
Önskar er ett stort lycka till!!! Helena S - som föll för Kalymnos sommaren 2008 |
|
|||
|
|||
[QUOTE=Helena S;162932]Vart på Kalymnos ska ni bo?
Vi bor i Massouri-området |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|