|
|
||||
|
||||
Hyfsat flygpris
Efter några veckor av förvirring har jag nu hittat och bokat flyg till Aten i juni med Malev för 2300 kronor. Mellanlandning i Budapest förstås men hyfsade tider.
|
|
|||
|
|||
Sv: Hyfsat flygpris
Är det enkel eller t o r ?
Lissi |
|
||||
|
||||
Spökbokade i slutet av maj för tre pers och hamnade på 3.220 SEK!!! Wow! Klickade Proceed och då tillkom skatter, administration etc och då var vi uppe i 8.229 SEK!
Resan från Hungary gick dessutom med Fokker 70. Det ovanliga planet som bara tillverkats i 50 ex (1993-97) innan tillverkningen las ned (Fokker konkade). Är det pålitligt, månne? /Netwolf |
|
|||
|
|||
Funderar också på att flyga med Malev i sommar (Aten-Köpenhamn) men det som gör mig lite tveksam är den korta mellanlandningen i Budapest, endast 50 minuter. Har tidigare bara flygit direktflyg till Grekland och jag tycker att 50 min låter som ganska kort tid för att komma av planet, checka in på ett nytt plan, hitta till gaten, osv. Sen ska de ju dessutom hinna få med väskan på rätt plan också!
Är det någon som har erfarenhet av sådana här korta mellanlandningar med byte av plan som kan lugna mig? Smultron |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Har redan kollat dessa bolag. Fördelen med Malev är att de flyger varje dag medan t ex Cimber bara flyger en dag i veckan (på en dag som inte passar mig så bra).
|
|
|||
|
|||
Citat:
Bagaget hade vi inte med oss, då vi blivit ombokade av SAS pga överbokning. Det väntade på oss i Aten när vi kom fram så den frågan kan jag inte svara på, men bolaget har helt säkert marginal!! I sommar har vi mellanlandning i Zurich med kort mellantid men vi har bara handbagage med oss så jag är inte orolig... Lissi |
|
||||
|
||||
Har åkt med Malev flera gånger och aldrig varit något problem. 50 min räcker gott. God service och mat med dryck serveras på båda flighterna
Camilla |
|
|||
|
|||
Tack för era svar. Nu blev det emellertid hastigt ändrade planer när jag igår kväll upptäckte att SAS plötsligt hade sänkt sina priser ganska rejält. Bokade både dit- och hemresan med dem till billigare pris än Malev och då slipper jag mellanlandningar!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Söker resa från Göteborg eller Stockholm. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2009-04-16 klockan 18:48. |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag bokade 18 juni till 6 juli, tur och retur för 2700 kr. Priserna låg tidigare på ca 4500 för samma resa. Men detta gällde alltså från Köpenhamn. Var också inne och kollade på Stockholm igår kväll men där verkade de inte ha sänkt priserna alls. Tyvärr! |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Du checkar aldrig in igen när du mellanlandar. Du följer oftast bara pilar som visar "anslutningsflyg" eller liknande direkt när du kommer in på flygplatsen från "rampen" eller bussen. Du kommer in i terminalen och behöver bara leta upp din gate.
|
|
||||
|
||||
Det är inga problem alls.Du behöver bara kolla in utgångsgaten och tiden och sen är det lugnt
|
|
||||
|
||||
Det är tur och retur med mellanlandning i Budapest. Bra tider, vi är i Aten två och kommer iväg ut på öarna och hemresan är på eftermiddagen så det är ingen stress.
|
|
||||
|
||||
Citat:
3 358 kr tor Stockholm Aten 3-18 juli. yippie!!! Inte världens bästa restid ner, men till det priset så gnäller jag inte // Helén Edit: Priset är totalpriset för två personer, ett riktigt klipp alltså Senast redigerad av Hellen den 2009-04-24 klockan 11:31. |
|
||||
|
||||
Grattis till ett bra pris...äntligen
Malin |
|
|||
|
|||
Vi bokade vår resa i början av februari, Stockholm-Athen 4 pers tor 7972:-.
Vi är borta 23/6-16/7 och flyger med Lufthansa ner med mellanlandning i München. Hem fllyger vi med Swiss med mellanlandning i Zürich. Planerar att besöka Milos, Sifnos, Folegrandos, Amorgos och Naxos. |
|
|||
|
|||
OJ, se upp!!!
Jag bokade alldeles nyss SAS från K-hamn 23 okt med SAS och återresa från Aten 30 okt. 2311 kr. Helt OK, MEN när bekräftelsen kommer så är återresedatum 23 okt 14.15 alltså 30 min i Grekland!!!! Panik!!! Jag gick in på mina resor oc kunde avboka resan. . Nu får jag vänta 3-5 bankdagar så jag ser att summan återbetalas innan jag vågar boka igen! Detta har hänt en gång förut att inställningarna ändras...Då bokade vi resa med Ryanair till Barcelona, men när biljetterna skrevs ut så var det till MADRID!! ..inte en bokstav rätt!!! Så håll koll!!! Lissi -som är LITE orolig! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|