Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-15, 14:52
krisses avatar
krisse krisse är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Hyfsat flygpris

Efter några veckor av förvirring har jag nu hittat och bokat flyg till Aten i juni med Malev för 2300 kronor. Mellanlandning i Budapest förstås men hyfsade tider.
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 15:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hyfsat flygpris

Är det enkel eller t o r ?

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 16:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Spökbokade i slutet av maj för tre pers och hamnade på 3.220 SEK!!! Wow! Klickade Proceed och då tillkom skatter, administration etc och då var vi uppe i 8.229 SEK!

Resan från Hungary gick dessutom med Fokker 70. Det ovanliga planet som bara tillverkats i 50 ex (1993-97) innan tillverkningen las ned (Fokker konkade). Är det pålitligt, månne?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 19:17
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Funderar också på att flyga med Malev i sommar (Aten-Köpenhamn) men det som gör mig lite tveksam är den korta mellanlandningen i Budapest, endast 50 minuter. Har tidigare bara flygit direktflyg till Grekland och jag tycker att 50 min låter som ganska kort tid för att komma av planet, checka in på ett nytt plan, hitta till gaten, osv. Sen ska de ju dessutom hinna få med väskan på rätt plan också!
Är det någon som har erfarenhet av sådana här korta mellanlandningar med byte av plan som kan lugna mig?

Smultron
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 19:51
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Funderar också på att flyga med Malev i sommar (Aten-Köpenhamn) men det som gör mig lite tveksam är den korta mellanlandningen i Budapest, endast 50 minuter. Har tidigare bara flygit direktflyg till Grekland och jag tycker att 50 min låter som ganska kort tid för att komma av planet, checka in på ett nytt plan, hitta till gaten, osv. Sen ska de ju dessutom hinna få med väskan på rätt plan också!
Är det någon som har erfarenhet av sådana här korta mellanlandningar med byte av plan som kan lugna mig?

Smultron
Kolla cimber.dk eller transavia.com, de flýger Köpenhamn-Aten till bra priser och utan mellanlandningar!
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 20:07

Har redan kollat dessa bolag. Fördelen med Malev är att de flyger varje dag medan t ex Cimber bara flyger en dag i veckan (på en dag som inte passar mig så bra).
Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 22:21

Citat:
jag tycker att 50 min låter som ganska kort tid för att komma av planet, checka in på ett nytt plan, hitta till gaten, osv. Sen ska de ju dessutom hinna få med väskan på rätt plan också!
Smultron
Vad gäller tiden så var det inga som helst problem när vi flög med dem förra sommaren. Det är en liten flygplats och när vi kom in i hallen från det ena flygplanet så var nästa avgång i gaten precis där vi kom så vi satt och väntade LÄNGE!
Bagaget hade vi inte med oss, då vi blivit ombokade av SAS pga överbokning. Det väntade på oss i Aten när vi kom fram så den frågan kan jag inte svara på, men bolaget har helt säkert marginal!!
I sommar har vi mellanlandning i Zurich med kort mellantid men vi har bara handbagage med oss så jag är inte orolig...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 09:56
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Har åkt med Malev flera gånger och aldrig varit något problem. 50 min räcker gott. God service och mat med dryck serveras på båda flighterna

Camilla
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 17:29

Tack för era svar. Nu blev det emellertid hastigt ändrade planer när jag igår kväll upptäckte att SAS plötsligt hade sänkt sina priser ganska rejält. Bokade både dit- och hemresan med dem till billigare pris än Malev och då slipper jag mellanlandningar!
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 17:36

Citat:
SAS plötsligt hade sänkt sina priser ganska rejält. Bokade både dit- och hemresan med dem till billigare pris än Malev och då slipper jag mellanlandningar!
Sån flax! Hoppas bara att de behåller de tiderna även när datumet närmar sig

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 18:40
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Nu blev det emellertid hastigt ändrade planer när jag igår kväll upptäckte att SAS plötsligt hade sänkt sina priser ganska rejält.
Tittade på SAS sida nu, men jag hittade inget som ser sänkt ut, vilken period bokade du? Jag letar resa från tidigast 3 juli och en vecka framåt, tänker stanna i drygt 14 dagar. Var det så att du "tog" de som fanns??
Söker resa från Göteborg eller Stockholm.
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2009-04-16 klockan 18:48.
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 19:59

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Tittade på SAS sida nu, men jag hittade inget som ser sänkt ut, vilken period bokade du? Jag letar resa från tidigast 3 juli och en vecka framåt, tänker stanna i drygt 14 dagar. Var det så att du "tog" de som fanns??
Söker resa från Göteborg eller Stockholm.
// Helén

Jag bokade 18 juni till 6 juli, tur och retur för 2700 kr. Priserna låg tidigare på ca 4500 för samma resa. Men detta gällde alltså från Köpenhamn. Var också inne och kollade på Stockholm igår kväll men där verkade de inte ha sänkt priserna alls. Tyvärr!
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 20:24
Hellens avatar

Citat:
Jag bokade 18 juni till 6 juli, tur och retur för 2700 kr. Priserna låg tidigare på ca 4500 för samma resa. Men detta gällde alltså från Köpenhamn. Var också inne och kollade på Stockholm igår kväll men där verkade de inte ha sänkt priserna alls. Tyvärr!
Aha! Det är Köpenhamn man skall sikta in sig på att resa ifrån, ja varför inte?
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 18:35
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Har tidigare bara flygit direktflyg till Grekland och jag tycker att 50 min låter som ganska kort tid för att komma av planet, checka in på ett nytt plan, hitta till gaten, osv. Sen ska de ju dessutom hinna få med väskan på rätt plan också!
Du checkar aldrig in igen när du mellanlandar. Du följer oftast bara pilar som visar "anslutningsflyg" eller liknande direkt när du kommer in på flygplatsen från "rampen" eller bussen. Du kommer in i terminalen och behöver bara leta upp din gate.
Svara med citat
Gammal 2009-04-18, 04:23
krisses avatar

Det är inga problem alls.Du behöver bara kolla in utgångsgaten och tiden och sen är det lugnt
Svara med citat
Gammal 2009-04-18, 04:22
krisses avatar

Det är tur och retur med mellanlandning i Budapest. Bra tider, vi är i Aten två och kommer iväg ut på öarna och hemresan är på eftermiddagen så det är ingen stress.
Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 11:23
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av krisse Visa inlägg
Efter några veckor av förvirring har jag nu hittat och bokat flyg till Aten i juni med Malev för 2300 kronor. Mellanlandning i Budapest förstås men hyfsade tider.
Trägen vinner
3 358 kr tor Stockholm Aten 3-18 juli. yippie!!!
Inte världens bästa restid ner, men till det priset så gnäller jag inte
// Helén

Edit: Priset är totalpriset för två personer, ett riktigt klipp alltså

Senast redigerad av Hellen den 2009-04-24 klockan 11:31.
Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 12:02
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Grattis till ett bra pris...äntligen

Malin
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Trägen vinner
3 358 kr tor Stockholm Aten 3-18 juli. yippie!!!
Inte världens bästa restid ner, men till det priset så gnäller jag inte
// Helén

Edit: Priset är totalpriset för två personer, ett riktigt klipp alltså
Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 21:51
johansson johansson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Vi bokade vår resa i början av februari, Stockholm-Athen 4 pers tor 7972:-.
Vi är borta 23/6-16/7 och flyger med Lufthansa ner med mellanlandning i München. Hem fllyger vi med Swiss med mellanlandning i Zürich.

Planerar att besöka Milos, Sifnos, Folegrandos, Amorgos och Naxos.
Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 22:26

OJ, se upp!!!
Jag bokade alldeles nyss SAS från K-hamn 23 okt med SAS och återresa från Aten 30 okt. 2311 kr. Helt OK, MEN när bekräftelsen kommer så är återresedatum 23 okt 14.15 alltså 30 min i Grekland!!!! Panik!!! Jag gick in på mina resor oc kunde avboka resan. . Nu får jag vänta 3-5 bankdagar så jag ser att summan återbetalas innan jag vågar boka igen! Detta har hänt en gång förut att inställningarna ändras...Då bokade vi resa med Ryanair till Barcelona, men när biljetterna skrevs ut så var det till MADRID!! ..inte en bokstav rätt!!!
Så håll koll!!!

Lissi -som är LITE orolig!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.