|
|
||||
|
||||
Mera båtar...
Vi landar på Samos 10 juni och hade tänkt åka vidare samma dag till Ikaria altenativt Fourni, men nu finns inga båtar upplagda varken till I eller F, om inte jag har missat något, så vad göra?
Vi har totalt två veckor på oss. Ska vi lägga om rutten helt, eller ska vi mellanlanda på någon annan närliggande ö och i så fall vilken? Har jag förstått det rätt om jag säger att inga båtar går mellan Dodekaneserna och Ikaria/Fourni? Samos tar vi helst på hemvägen, så vi vill komma därifrån så fort som möjligt. |
|
||||
|
||||
Sv: Mera båtar...
Lugn bara lugn, snart kommer flygbåtarna med sina tidtabeller. Då kan ni åka mellan öarna fort och bekvämt. Jag väntar också på tiderna för 2009, dom bör komma när som helst. Jag brukar åka från Samos Pythagorion klockan 08.00 till Leros varje år, det tar 2 tim och en kvart. Båten stannar då på Patmos och Lipsi på vägen.
Lycka till !! Ewa |
|
||||
|
||||
Hellenic Seaways med Nissos Mykonos tidrabell finns här:
http://www.ferries.gr/hellenicseaway...aria-samos.htm Snart kommer Kallisti Ferries med Corsica Express III; klicka på det båtnamnet under de närmsta dagarna, (en två veckor för tidtabell.) http://www.kallistiferries.gr/itineraries_eng.htm Finns också Samos Spirit, hittar inte dess tidtabell just nu. xenos |
|
||||
|
||||
Men, Samos Spirit går sex av veckans sju dagar mellan Samos/Vathy och Fourni med mellanlandning på Ikaria vid Ag Kirikos. Måndagar ligga färjan vid kaj.
Detta gäller året runt, oaktat tidtabeller ännu ej lagts ut. Arne |
|
|||
|
|||
Jag hakar på denna tråd om båtar runt och kring Samos.
Vi landar på Samos lördag 20/6 kl. 18.55 (den tiden lär diffa) och ska med transfer till Patmos direkt. "Nisse" Kalymnos sägs gå mitt på dagen, vad kan det möjligen bli för båt som går omkring 20-tiden från Pythagorion till Patmos ? Risk för övernattning i Pythagorion finns ju också, tyvärr. Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag är helt säker på att ni kommer att finna flera båtturer att välja mellan inom kort! Vill också säga att ni har valt fantastiskt fina öar, ni kommer att få en härlig semester! Carina |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|