|
|
|||
|
|||
Resfeber!
Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi åker och resfebern börjar komma så smått..
Kommer flygresan gå bra? Landar våra resväskor i Finland istället för på Kreta? Kommer vi ha regn och dåligt väder etc.. Ah, mitt kontrollbehov kan göra mig knäpp ibland! Är det fler än jag som drabbas av den här resfebern? Fast mest av allt längtar jag otroligt mycket såklart, efter varma greklandsvindar, utsökt mat och bara mys med de bästa Allt går förhoppningsvis bra och vi kommer få den mest underbara semestern på länge! |
|
|||
|
|||
Sv: Resfeber!
Vi ska också i väg nu om några dagar ock tro mig, resefebern är värre än någonsin...
|
|
|||
|
|||
Visst blir man tokig? Och ändå har man en sådan härlig resa att se fram emot
|
|
||||
|
||||
Citat:
Dagarna är långa och varma med en lätt till måttlig bris. Eftersom kvällarna är något svalare (eller har jag blivit vek?) rekommenderar jag er att ta var sin varm tröja eller tunn jacka. Det är dumt att sitta huttrande på en uteservering om man inte måste. Välkomna till paradiset! Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
June |
|
||||
|
||||
Off topic... Det drog kallt på piren ikväll, vi var alla glada för våra varma tröjor Även svenskarna huttrade stundtals. Hälsningar från vår lilla Kalimera-träff Kikh & Gita med familj |
|
||||
|
||||
Är det verkligen möjligt att det är kallt på kvällarna ????? åker i övermorgon till kreta. Har på mina tidigare 11 Greklandsresor aldrig haft med något tjockare än t-shirt, inte ens i september & oktober, vad är det som har hänt ??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Annars tror jag som June...att Kikh har blivit Grek och därmed fryser Jag tror på varma kvällar fr o m fredag iaf Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin, tror de varma kvällarna börjar redan på Torsdag.... Ludde |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett år i början av 2000-talet frös dottern och jag flera kvällar på Folegandros andra veckan i augusti och vi åt även inomhus en kväll. Naturligtvis hade vi inga tjocka tröjor med oss men jag hade en dräktjacka som blev flitigt använd. När vi sen kom till Paros för att fira Maria Himmelsfärdsdag blev temperaturen betydligt högre. Eva |
|
|||
|
|||
Fasen vad drygt! Fick just ett sms från mamma som satt, tillsammans med pappsen, på planet... De är fortfande vid Arlanda pga att 200 bagage "bara har försvunnit". :O
|
|
|||
|
|||
Jag kan säga som så, att vare sig min man eller jag själv, hade varit på Kreta innan, förrän nu i sommar. Vi blev förälskade i ön på studs. Det kändes nästan som en magisk kraft fick grepp om en. Det kändes så rätt med en gång, en otroligt härlig känsla. Vi bestämde oss nästan genast, att vi åker till Kreta nästa sommar igen.
Nu väntar snart vår första Thailandsresa, närmare bestämt den 23 september åker vi. Där ska vi vara i 2 veckor. Visst förstår jag om det känns lite pirrigt innan avfärd, eftersom man har ju vissa förväntningar. Ska resan leva upp till dem? Ha det så trevligt på Era resor alla forumare. Irene |
|
|||
|
|||
Nu vill jag fan åka till Kreta- är ju bara regn, regn, regn och Åter regn. =( Hehe läste på Aftonbladets Destination - typ ALLA Extrainsatta flighter är fullbokade.. !
|
|
|||
|
|||
4 dagar kvar nu bara!!!
Det ska bli så underbart att komma iväg och släppa alla måsten i 2 hela veckor :-) |
|
|||
|
|||
Citat:
Detta var den enda gången vi behövde tröjor! (och det just pga det utsatta läget på piren). Den här veckan har varit så varm, 26 gr i vattnet, ca 30-35 gr i skuggan. Inga vågor/strömmar, lite fläktande, fuktigt i luften. Ta med tunna toppar och lätta kläder, skor som inte skaver. Och drick vatten! Det var ingen vits att fixa till håret på kvällarna, det var så fuktigt att det blev rakt på en gång. Svetten rann... men vi klagade inte, vi strosade sakta och vilade i skuggan. Åt glass, tog en Alfa eller Mythos. Och torkade pannan med en servett... Resfeber är härligt! Och det kommer att bli så bra - inget regn på Kreta, bara sol och salta bad! |
|
||||
|
||||
Hmmm... tröjbehovet berodde nog mer på vinden än temperaturen. Själv satt jag med enbart tenniströja och tyckte inte det var så farligt.
Men det kanske var rakin ?? |
|
|||
|
|||
Citat:
Funderade häromdagen på om vi just skulle packa med ngn tjockare tröja, så nu är det bekymret ur världen. Tröjorna följer med för säkerhets skull! Tack |
|
|||
|
|||
Citat:
Planet går om 44 dagar och 55 min Offtopic: Vidare kanske det blir en Thailandtrip nästa sommar, under 1 månad. jag och killen åker då med vänner från Skåne och bor hos en killes mormor (=väldigt billigt boende!) *Bara börja spara pengar*. |
|
||||
|
||||
Javisst! Resfeber är inget nytt Visserligen har vi 54 dagar till att vänta, men man planerar smått hela tiden. Sedan har vi ju vigseln precis innan att se framemot också Tänk vad skönt, bara 10 dagar och sedan underbara Kreta. Hoppas ni får en jättetrevlig semester!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ja, det blir nog fantastiskt på alla sätt och vis. Jag måste sluta oroa mig bara, inte fundera så mycket. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|