|
|
|||
|
|||
snålfråga om båttur
SÅ blev det en resa i år igen Underbart!!! tack vare otroligt billiga flygbiljetter kommer vi iväg i september,men märkte att båda mina små överskrider åldersgränsen för att åka båten för halva priset (clara med 3 veckor) stön så båtbiljetterna blir en dyr historia.Nu till min fråga kollar dom passen på barnen när man köper eller när man går ombord? båda barnen är kortväxta och tänkte att man kunde luras litelite grand.
hoppas vi ses i grekland blev fullständigt biten förra året då vi gifte oss i athen och sen besökte Amorgos,naxos,antiparos iår blir det paros och antiparos |
|
|||
|
|||
Sv: snålfråga om båttur
Citat:
For øvrig har jeg ikke svaret på spørsmålet ditt. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är ganska vanligt, eller var i alla fall då, att de ger det lägre priset till ett eller båda barnen även om de är något år äldre. Ju fler barn ju billigare blir det! |
|
|||
|
|||
Uppge rätta åldern när Du köper biljetter så får Du det pris som agenturen tycker Du ska betala är mitt råd.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Uærlighet lønner seg ikke i lengden. Astri |
|
|||
|
|||
Vi åkte vid ett tillfälle med vårt barnbarn och hon hade fyllt 10 år för ett halvår sedan men hon fick i alla fall åka för halva priset. Jag tror nog att det är bättre att du uppger den rätta ålderna för jag tror att det kan bli betydligt dyrare om de kommer på att du uppgett en oriktig ålder på barnen. Som Astri skriver oärlighet lönar sig inte i längden.
Margaretha |
|
|||
|
|||
Tänk om ni skulle åka fast i någon kontroll, hur skulle det kännas? Dessutom så har jag sett tex poliskontroller, folk som har grälat etc och det kan gå lite hett till, det skriks och vevas med armar, roligt att se på från sidan men inte så trevligt att bli föremål för. Särskilt inte med barn inblandat...
Gör det som är rätt, så känns det bra för dig och för dina barn. PS. Det som Margaretha skriver - ange rätt ålder, det kan hända att de får åka billigare i alla fall. Det fick vi göra på Rhodos under våra bussresor från Kallithea till Rhodos stad, chauffören vägrade att ta betalt för barnen, dessutom tyckte han att det var lika roligt varje kväll när jag tjatade på honom om att vi var två vuxna och två barn. Han svarade "Two adults!" och log brett. |
|
|||
|
|||
ja de är klart att det lönar sig att vara ärlig!!! skulle inte kännas bra att gå på båten med biljetter som är fel .lovar att göra rätt för oss ,bara surt när det bara skiljer ett par veckor. men det spelar ingen roll nu för
VI SKA TILL GREKLAND,,JIPPI JIPPI hoppas nu verkligen inte ni tror att vi är familjen oärlig även om det verkar så på min korkade fråga ursäkta ursäkta |
|
||||
|
||||
Jag kom att tänka på en resa vi gjorde för många år sedan.
Jag tror att detta utspelade sej mellan Paros och Mykonos men det kan ha varit någon annanstans också. Det blev biljettkontroll på båten och det visade sej att ett gäng tjejer som var på väg till flyget hem bara hade löst biljett för Naxos - Paros (eller nåt liknande), pengarna för dem hade helt enkelt inte räckt hela vägen hem. Diskussionerna gick ganska höga och första kravet var att kontrollanten ville ha betalt för hela vägen och även en straffavgift. Tjejerna grät nästan då de sökte igenom alla sina fickor och plånböcker för att hitta pengar eftersom de annars skulle slängas av båten i nästa hamn (Mykonos?) och alltså missa flyget hem och stå där utan pengar. Slutligen gav kontrollanten med sej och lät dem få åka med då de sökt fram så mycket pengar de lyckades hitta. Frågan är väl hur de tog sej från Pireus till flygplatsen, det har jag ingen aning om. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Vi luffade i år i juni och biljettsäljarna verkar knappt veta själva när det ska vara barnpriser eller inte. Mina och min systers barn var 7, 10, 10 och 13, och ibland åkte 10-åringarna på barnbiljet, ibland inte. Fråga på ett par ställen innan du köper är mitt råd. Ingen kollade på deras pass utan de tog bara åldern muntligt.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|