Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-04, 12:13
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard KRETA i AUG/SEPT

Jeg "spaner" på en reise, håper på en riktig billig "siste minuten" i tiden 20/8 - 6/9

Det finnes allerede gode tilbud til Kreta, men det er ikke førstevalget mitt bl.a fordi jeg er redd det er f o r varmt på den tiden, men...? - og f o r mange turister

Er det full ferieavvikling for grekerne u t august, eller er "fellesferien" deres ferdig den 24 ?

Vet noen hvordan det bruker å være i Paleochora, og på sydsiden av Kreta forøvrig, i slutten av august/beg. av september?
Og om jeg velger Sitia - Ag. Nikolaos området?

Bruker det å være m y e varmere enn feks i Kykladene/Dodekaneserene

- den ene gangen vi har vært i Hellas på denne tiden var i Kykladene, det var varmt og godt, men ikke f o r varmt der den gangen

Men at det varierer fra år til år er jo klart
- forøvrig hadde vi den varmeste ferien n o e n g a n g i slutten av j u n i for et par år siden, så...

Vi har besøkt Kreta tidlig vår og s e n høst flere ganger og er veldig glad i Kreta på d e n tiden
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 13:51
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: KRETA i AUG/SEPT

Du kan slappe av!
Turisttrafikken på Kreta er gått ned 30 % totalt.
Her i Agios Nikolaos er nedgangen 50 % fordi turopperatørene pusher vestkysten som er mer lønsom for dem.

På nordkysten er den dominerende vinden fra nord vest. Det gir en svalende efekt som gjør at det aldri er ubehagelig varmt. Til gjengjeld skaper vinden store bølger på nordkysten, særlig i Rethymno. Her i Agios Nikolaos har vi 32 stender med blått flagg!

Da vi ligger inne i Mirabellobukten finner du alltid en eller flere strender uten bølger!

Det er riktig at grekerne har ferie i August, men her i byen er likevel hotellene halvfulle!

Byen vår er stedet for voksne selvstendige mennesker som ikke tror det turopperaturene prøver å innbille dem!
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 18:55
maranss avatar
marans marans är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Det låter bra, Sven. Jag kommer ner till Ag Nik på söndag 9aug.och stannar en vecka. Var lite orolig för att det skulle vara fullt med folk överallt, men det verkar ju lugnt ändå. Har inget särskilt planerat, det blir stränder och jag & min kamera. Hyra bil några dagar och bara ta det lugnt.
Svara med citat
Gammal 2009-08-05, 18:13
ovetts avatar
ovett ovett är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jag ska till Platanias den 27 aug. och resan kostade bara 3500:- och då vet man var man hamnar (i detta fall på hotell Erato som vi var för två år sedan).
Det var väl inte sista-minuten men nedsatt pris. Det finns i Sverige i alla fall resor som inte kostar så mycket men då får man räkna med att åka med 4 dagars varsel.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.