|
|
||||
|
||||
Så er alting pakket
for afrejse til Athen i morgen tidlig.
Tak for alle gode tip, jeg glæder mig så meget. Har lidt sommerfugle i maven. Men det går. Vi ses i det nye år... |
|
||||
|
||||
Sv: Så er alting pakket
Riktigt GOD TUR till Athina!
Det blir härligt för dig att gå på upptäcksfärd och njuta av intrycken, håll dig borta från stressen, för det finns stressade människor även i Aten, men det finns rika möjligheter att söka sig till avstressade miljöer, julmarknader och vanliga marknader, skridskoåkning och glädje hos barnsliga själar, sitta taverna och bara iaktta, äta goda mezeer..., söka ut till havet en dag... jo, nog kan man bli lite avis alltid! Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Ja Marianne
Jeg ved hvad du mener... Har mange planer, men ved at kun 1/10 bliver holdt. Heldigvis (eller hur) har alt lukket den 25. og 26. Så min plan i disse dage er at tage "the tram" til Glyfada, og bare vandre rundt omkring i nærmiljøet og omegn. Jeg kommer tilbage med erfaringer |
|
|||
|
|||
Lukket eller ikke...Athina ÄR bara så underbart och att avstå Wien var inte svårt för oss som det blev, men hade vår nyårsresa gällt Aten så hade den INTE blivit avbokad, var så säker!!!!!
Ha det helt underbart för oss alla! Lissi tillägg: Är allt stängt i Aten så åk till Pireus i stället! Där kan Du promenera längs båthamnarna och hela kustlinjen, stanna för bad om vädret är så....Bättre än Glyfada och Du kan ta tunnelbanan. Senast redigerad av Lissi den 2009-12-23 klockan 22:36. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
En tur med spårvagnen "The Tram" är trevligt, tycker jag.
Om man går av några hållplatser innan Glyfada (strax efter att den svängt till vänster när man kommer ut till havet) så har man byggt ett helt nytt område med restauranger och en massa cafeer och lite affärer, här kan vara fint att gå och titta på vad familjerna roar sig med i helgdagarna, här åkte man t.ex. skridskor när vi var där. En massa fina, enormt lyxiga, båtar kan man också gå och titta på, sedan kan man ju fortsätta antingen mot Glyfada eller mot Pireus och Mikro Limani. (Jag har glömt vad det här nya området heter, står säkert någonstans, men orkar inte kika i mina gömmor nu, tror också att du har gått till ro nu Mette, om du ska flyga i morgon bitti.) |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|