|
|
|||
|
|||
Segla i Cykladerna
Hej
Vi är tre par med barn som kommer att segla runt i Cykladerna v26-27 i sommar 2010. Första benet blir från Poros till Antiparos. Är det någon som tidigare har erfarenhet av att ligga i hamnen med segelbåt på Antiparos? |
|
|||
|
|||
Sv: Segla i Cykladerna
Har ingen erfarenhet..
Men vi såg många förra året som seglade och vi blev sjukt taggade.. Fast i år så har vi redan bokat 2 veckor på santorini.. Men kanske nästa år.. Åker ni hela vägen ner själva eller hyr ni båt därnere?? Berätta gärna hur ni har gjort.. MVH Henrik & Helena |
|
|||
|
|||
Hej
Vi hyr på plats i Grekland. Att hyra båt i Grekland ställer vissa formella krav. Exakt vad som krävs kan ni enkelt ta reda på genom att "googla" på nätet. Önskar ni mer info ang den segelbåt vi ska segla med respondera då genom detta forum. Lycka till Håkan |
|
|||
|
|||
Nedan är kopierat från text under "UNDER RESAN" till vänster.
"För att få hyra båt i Grekland fordras att minst en person har tillräcklig kunskap, vilket innebär minst svenskt Förarbevis eller Kustskepparbevis" En rekomendation är att minst två har kustkepparbevis. Ytterligare bör någon eller några ha praktisk erfarenhet av hur man lägger till i hamn på Grekiskt vis, dvs med aktern först. Kunskap är en sak. Kompetens får man genom att vara på sjön. mvh Håkan |
|
||||
|
||||
Det går också att hyra plats i båt och kombinera detta med utbildning för Förarbevis eller mera därtill. Jag känner åtminstone en som har denna typ av upplägg men jag har aldrig kommit mej för att segla där ännu.
Mvh Janérik Senast redigerad av Janérik den 2010-01-02 klockan 22:25. Anledning: förtydligande |
|
|||
|
|||
hej
Har tittat i ett Grekiskt sjökort och ser att hamnen i Antiparos är grund, 2m. Talade med en person på båtmässan i Gbg som visade mig. Han har själv seglat i dessa vatten och jag fick känslan av att han visste vad han sa då han kunde ge mig bra svar. Båten vi ska segla med sticker just 2m! Men det går nog bra med lite trixande ändå. |
|
|||
|
|||
Är det någon som legat i hamnen på A-Paros, kanske även använt sig av piren någon natt?
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|