Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-03, 22:54
anna73 anna73 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard I Mamma Mias spår!

Hej alla Skiathosvänner!

I september bär det äntligen av till Mamma Mia ön. Barnen är så uppspelta efter att sett filmen flera gånger. Därför undrar jag om någon kan tala om några platser där filmen spelades in så att vi kan få uppleva dem i verkligheten. Tex vilka stränderna är i filmen, finns hotellet Villa Donna på riktigt osv.
Ser fram emot all information jag kan få för att göra resan så spännande som möjligt!

Anna
Svara med citat
Gammal 2010-01-03, 23:13
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: I Mamma Mias spår!

Fra Skiathos er der egentlig kun indspilninger fra havnen. Stranden er fra Skopelos og hedder Kastani. Andre indspilninger er fra den lille by på Pilion, der hedder Damouchari.

Og nej, hotellet eksisterer ikke i virkeligheden. Der var bygget en kulise - bare indgangen og indspilninger indefra hotellet er fra London. Men omgivelserne er fra Skopelos.

Er trist at ødelægge en drøm - men det er bare film.

Ha' en herlig ferie alligevel.
Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 05:49
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej Anna!
Det är precis som Mette säger att det är endast början av filmen när Sophie ror in till byn för att posta breven till sina potentiella pappor och när Pierce Brosnan och Colin Firth missade båten från hamnen...
Från Skiathos går det arrangerade båtturer till Skopelos - Alonissos och när man åker förbi de platser på Skopelos berättar guiden om detta! Man kan bl a få se den klippa som hon hoppar tillsammans med de tre fäderna i vattnet och från kyrkan i slutet av filmen...

I somras var jag med på en utflykt som hette just i Mamma Mias fotspår på Skiathos... Detta var en besvikelse för det enda de berättade är vilka scener som utspelar sig och båten som de åkte med till ön i filmen fick man se inne i hamnen annars så var det just en mysig tur på havet en kväll....

Om man har tur så kanske man fortfarande visar Mamma Mia på utomhusbion inne i Skiathos stad!!!

I övrigt så är Skiathos en helt fantastisk ö som jag bara är så fullkomiligt förälskad i....
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 18:35
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

kan tillägga att klocktornet där sophie postar breven i filmen ligger strax ovanför gamla hamnen på skiathos
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.