Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-05, 08:02
KarinL KarinL är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Bokat o klart

Hej!
Det blev Skiathos till slut, som vi bokade. Inte lätt att välja bland alla underbara öar. Vi åker den 23/8. Jag gillar åka tidigt på säsongen men min gubbe vill senare. Det Blev Megali Ammos, Lägenhet Ekaterini. Är det någon som vet något om lägenheten mm skulle jag vara jättetacksam.
Nu är det bara att längta tills vi får en skön sommar här o bonus att resa till Grekland
// Karin
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 09:04
Klick Klick är inte uppkopplad

Standard Sv: Bokat o klart

Hej!
Grattis till ett bra val... Själv åker jag ner till Skiathos d 16/8 och skall vara där nere i 2 veckor så jag e där när ni kommer ner. Skall för andra året bo på Ekaterini och gillar det jättemycket. Har ni balkong eller terass? Själv gillar jag terasslägenheterna. De rummen är väldigt stora och rymliga. AC kostar inget. Dimitris som har hotellet är väldigt trevlig. Bilderna på apollos hemsida är rättvisa tycker jag.

Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 13:55
KarinL KarinL är inte uppkopplad

Ah.. det låter ju lovande. När man åker första gången är man ju lite velig. Fram o tillbaka med olika hotell. Men jag fastande för det.Jag tycker det var lagom långt till stranden o lagom till centrum.
Vi tog balkong men egentligen gillar jag också markterasser bättre. Ser verkligen fram emot Skiathos som många har sagt är mysigt. Tar gärna emot tips o tankar om ön o utflykter mm.
Tack så länge
// Karin
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 14:52
Klick Klick är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Ser verkligen fram emot Skiathos som många har sagt är mysigt. Tar gärna emot tips o tankar om ön o utflykter mm.
Tack så länge
// Karin
Hej!
Skiathos har verkligen underbara stränder så man kan sysselsätta sig med detta... Skiathos stad på kvällstid är helt underbart med alla dessa människor som man trängs med men det är som en enda folkfest
Närhet till andra öar såsom Skopelos och Alonissos finns och det går dagliga båtar som slussar över turister till dessa öar. När jag bokade genom Apollo åkte man tillsammans med andra turister och det är ju billigare att boka platsen själv på båten längs hamnpromenaden i gamla hamnen. Badbåtar finns också att tillgå i hamnen till andra sidan av ön... och till närliggande öar såsom Arko och Tsougria (det sistnämnda är helt klart värt ett besök). Men du kan ju beställa e-guiden genom Kalimera som jag fortfarande har nytta av trots jag åker ner för fjärde gången.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.