|
|
||||
|
||||
Melodifestival
Vad ger mer hopp om våren än årets första melodifestival, nu vet vi att det går åt rätt håll!!
|
|
||||
|
||||
Sv: Melodifestival
Ja jag håller med dig! När melodifestivalen kommer igång är det på vårsidan och jag vet att jag i aldrig skulle få för mig att sätta på tv'n för att se det bedrövliga spektaklet
Snart blir det Mars månad och då är det vår på riktigt! Yeasou |
|
||||
|
||||
TV är fullproppat med allehanda spektakel!
|
|
||||
|
||||
Spektakel eller icke spektakel, kul är det i alla fall tycker jag
|
|
||||
|
||||
Ja jag tycker också det är kul att kolla på.
Inget är fel...det är helt klart en smaksak vilka spektakel man vill titta på! |
|
|||
|
|||
Jättekul att det har kommit igång och jag tycker nog att rätt låtar gick vidare denna gång.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Tänk vad olika man tycker om låtar! Jag håller inte med dig! Fast jag tyckte inte någon låt var stark nog att klara sig inernationellt!
Yanna |
|
||||
|
||||
Citat:
Tror inte att vi har sett vinnaren annu.... Framfor allt tycker jag det var kul att se Dolph ( ) i en annan roll an den man ar van vid. |
|
||||
|
||||
Det tycker jag med! Låtarna var okey men ingen som stack ut i en internationell konkurrensen. Hårdrocksgruppen med den skira balladen tycker jag var jättebra, och Salem al fakir är ju alltid suverän!
|
|
|||
|
|||
Jag håller inte med om att det var rätt låtar som skulle till final.
Hade Anders Ekborg och Jessica Andersson som favoriter. Anders låt var pampig tycker jag och tror att den skulle ha mycket större chans i Norge än Ola och Salems låtar. Är ganska så säker på att Anders låt kommer att bli en hit. |
|
||||
|
||||
Håller med till 50% Anders Ekborg och Linda Prichard tycker jag skulle gått till globen.
Mvh Ann som gillar melodifestivalen och kommer att sitta bänkad framför tv inför varje tävling |
|
|||
|
|||
Jag gillar att slötitta, men bara för musikens skull...programledarna bara stör med sitt tjafsande.....Tänk så härligt det vore med bara sångerna i tur och ordning utan allt annat tjafs..MÖJLIGEN skulle jag ge Måns godkänt...
Jessicas ballad var bäst tycker jag men Salem al Fakirs låt vinner mer och mer vid flera lyssningar... Lissi |
|
||||
|
||||
Jag håller nog på att tackla av för jag gillade nästan alla låtar
Den bästa tyckte jag var rapparen följd av Ekborg. Sen hade jag gärna sett den vackre hårdrockaren och Salem Al Fakir i andra chansen. Den enda låt jag tyckte var helt meningslös var Olas, och den gick till final. Som sagt, jag tacklar av |
|
||||
|
||||
minst sagt
|
|
|||
|
|||
Spektakel, var det.... Enligt min enkla mening har inget intressant hörts från melodifestivalen sedan "Waterloo". Då var jag för ung för att helt uppskatta ABBA. Nu är jag för gammal för att förstå dagens musik.
|
|
||||
|
||||
Haha, dottern och jag roade oss med att gissa vilka låtar som kommer att dyka upp på Friskis & Svettispassen i höst...
Karin som har gympat till det mesta... |
|
||||
|
||||
Andra deltävlingen...
Tror jag tyckte att det var rätt låtar som gick vidare. Den där lille dansande pralinen som studsade direkt till Globen, såg inte han ut som Sakis Rouvas måste ha gjort innan han blev torr bakom öronen? Den inspelade Dolph-sketchen var hur kul som helst. Christine Meltzers Lisbeth Salander, på pricken |
|
||||
|
||||
Andra deltävling var i mitt tycke mycket piiiinsam.
Har väl blivit för gammal för att förstå denna humor som här presenteras. Låtarna bör man nog lyssna på ett par gånger till för att förstå vad som menas. Lägg ner detta och ha endast en tävling. Björkman är Bästa datum utgången på för länge sedan //Chras |
|
|||
|
|||
..och jag tycker det SÅ segt.....och flamsiga programledare. De har lksom blandat ihop två slags program i ett....men det ska väl sparas pengar förstås
Jag röstade förstås...fast visste att det var några bortkastade samtal. Men min svärdotters bror är sångare i Highlights så jag ville ju gärna ge röster.... Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Och Måns Zelmerlöv ger inget intryck alls, han har snällt lärt sig sitt manus innantill. SVT måste väl vara fullt av professionella programledare? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|