![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nationalencyklopedins redaktion har i samarbete med Dick Harrison, professor i historia vid Lunds universitet, tagit fram testet som visar om du är en moder Teresa, Adolf Hitler, Josef Stalin eller Ingrid Bergman.
- Testet är ett suveränt medel för att få oss som individer att intressera oss för det förgångna. Det är bra populärtvetenskap, säger Dick Harrison. http://ne.se/historiska_personer/ Jag gjorde det två gånger, med något varierande svar. Först blev jag Anders Celcius, sedan Ulrike Meinhof! Vilket par jag bär på i min personlighet! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, och jag tyckte jag svarade så grått och mittemellan... men jag är minsann Marilyn Monroe!
![]() Karin som hoppas maken förstår att uppskatta vad han har... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svarte så ærlig jeg kunne, og ble Pablo Picasso "konstnär, kommunist och kvinnokarl". De to siste passer definitivt ikke, den første kan man jo håpe på
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Så förvånad jag blev!! Här försöker man vara ärlig och trovärdig och så får man upp av alla historiska personer DAVID LIVINGSTONE, som bla var en urusel familjefar.....då klickade jag på hans tvilling och det är JUDAS ISKARIOT ![]() Nu går jag och gömmer mig ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Kul...
Elvis Presley det ni och tvillingen var Mozart..... Livet är väl sus och dus eller??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blev också Anders Celcius, min tvilling blev Karl Marx
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hihihiihh....vilken kul test
![]() Sjalv blev jag Voltaire ![]() ![]() /Lucky alias Lucky Voltaire Senast redigerad av Lucky den 2010-03-02 klockan 18:06. |
|
||||
|
||||
![]()
Kul grej det här!
Jag blev Marilyn Monroe och min tvilling är Zarah Leander! ![]() ![]() Yanna Edit: Jag får samma resultat när jag gör om testet, ändå ändrade jag ett val. Så då är det väl solklart då? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg ble også Voltaire, og du og Churchill og jeg er nok trillinger!
|
|
||||
|
||||
![]()
Och jag som inte vetat att jag har en broder
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Marie Antoinette! ...Marie-Antoinette levde ett slösaktigt hovliv, blev impopulär och smutskastades...drottningen som gav lyxen och shoppingen ett ansikte, så till den milda grad av hon till slut blev giljotinerad, allt till pöbelns förnöjelse...
Brrrr.... |
|
||||
|
||||
![]()
Werner von Heidenstam
![]() ![]() Inte helt fel ... ![]() L |
|
||||
|
||||
![]()
Greta Garbo
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi - maka på dig, jag gömmer mig tillsammans med dig.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hahaha! Ja, jag kunde inte låta bli, jag heller...
![]() ![]() /Eva Victoria Victoria (1819-1901), drottning av Storbritannien och Irland, var en långlivad, men föga politiskt aktiv, nationalsymbol. Uppskattade lugn och ro på sina slott. Min "tvilling" är... Golda Meir Golda Meir (1898-1978) var en driftig och skicklig israelisk politiker. Ignorerade familjen till förmån för makten. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är visst en paranoid mångsysslare med starka åsikter om barnuppfostran...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag med min erkänt timida läggning hamnade i Bader-Meinhofligan!!
Obegripligt. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Blev Pablo Picasso...bullseye!
/Marco |
|
||||
|
||||