|
|
||||
|
||||
Vem är du? vem är jag? i universum?
Vem är jag? i Grekland, i Europa, i Världen, i Universum? Förändras vi när vi reser? Får det Blå-Gula annan nyans där ute? Måhända blir det grönt? Är vi världsmedborgare eller enbart svensk/hellinoister? Ja, frågorna är många men har Kalimera svaret?
|
|
||||
|
||||
Sv: Vem är du? vem är jag? i universum?
Det låter som om fler än jag har kommit hem sent från en fest en fredag i början av mars. Mitt enda svar är: Ja! Kalimera har svaret. Natti natti
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Håller med dig! En släng av filosofisk sinnesstämning har aldrig skadat. Och att Kalimera har svaret på allt är kanske lite överdrivet, men visst hjälps vi åt med allt möjligt här.
|
|
|||
|
|||
Den ende som kan svara på den frågan är nog bara du själv... Det tar några tusental timmar att komma fram till att man inte vet. Eller förstår... Been there, done that... Så resignerar man och bara fortsätter som förut...
Den ende som kan förändra eller påverka ditt liv är du! Citat:
Man måste inte förändras för att man reser! Men att besöka andra länder innerbär att man får nya intryck och upplevelser som bör ge avtryck i hur man ser på saker... Tror jag... Det behöver inte innebära att man förändrar sitt sätt hemma. Men det kan ge ett bredare synsätt... Citat:
"Sök ock I skolen finnen" eller vad det står i bibeln...? Gudstro ger många tröst och svar. Själv tar jag totalt avstånd från det... Men det är en annan sak... |
|
||||
|
||||
Amen!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|