|
|
|||
|
|||
Flyg Kreta till Milos?
Hej, någon som vet om det går att flyga mellan Kreta och Milos i sommar.
Vi är på Kreta mellan 29/5 och 19/6. |
|
||||
|
||||
Sv: Flyg Kreta till Milos?
Vad jag känner till går det bara att flyga till och från Aten, från Milos. Däremot kan ni åka färja, men det tar en hiskelig tid.
|
|
||||
|
||||
Vi tog nattfärjan mellan Ag Nikolaos/Kreta och Milos för ett par år sedan. Färjan avgick vid åttatiden på kvällen och anlände Milos 02.00 på natten.
Oaktat vi ej förbokat rum på Milos stod där ändock en äldre man att spörja oss fåtaliga ilandstigande om vi ville ha rum/Studios. Vi erhöllo excellent boende uppe på höjden ovanför hamnen i en mycket fin studio, och priset var blygsamt. Noteras dock att detta var i eftersäsong. Arne |
|
|||
|
|||
Hej Ni har under er kretaresa ofta skrivit att ni har bott i studios, vad är skillnaden mellan rum och studios??? kanske självklart för många men inte för mig,
Lojse |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har trott att studios innehåller kokmöjligheter och kylskåp, men hur är det igentligen? |
|
||||
|
||||
Citat:
Observera att detta gäller Agia Marina/Platanias, det förekommer säkert lokala varianter. //Kikh |
|
|||
|
|||
en studio består i allmänhet av ett rum med kyl och kokmöjlighet (typ Kitchenette) + balkong el. terass.
Vi väljer alltid studio pga att vi vill ordna vår egen frukost. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|