|
|
||||
|
||||
Obokat till Donoussa?
Någon som åkt till Donoussa första halvan av juli och inte haft rum bokat på förhand. Hur löste det sig?
Jag undviker i möjligaste mån att förboka eftersom jag då känner mig låst i min semesterresa. Men Donoussa är ju en pytte ö- hur är det med tillgången på rum? Ni som varit där berätta gärna // Helén |
|
||||
|
||||
Sv: Obokat till Donoussa?
Vi kom till Donussa i slutet av juni 2007, från Amorgoas och anlände vid lunch tid. Då visade det sig att det skulle vara bröllop på ön så det mesta av boende var uppbokat, men till sist fick ett boende på en klippa med utsikt över småkykladerna och Naxos för 25 Euro/natt. Det var ett av de bästa boende vi haft under våra resor. En mer bedårande utsikt kunnde man betalt mycket mer för.
Förra året kom vi till Sikinos också en fredag med bröllop på ön och då var det också svårt med boende. Så, jag skulle nog se till att inte komma en fredag till någon av småöarna. Tobbe |
|
||||
|
||||
Hej !
Kan tillägga till Tobbes inlägg (vi reste tillsammans): Boendet vi fick, fick vi genom att fråga i hamnfiket/lilla butiken. Hade vi frågat där direkt innan vi sprang runt och letade i hela byn hade vi inte upplevt det som svårt att hitta rum. Maria som värdinnan heter hade flera lediga rum och som sagt, det var ett kanonboende men man får inte vara rädd för att knata lite i motlut när man ska hem till rummet. Lars |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi kom till Donoussa förra året runt midsommar. Då gick det bra att finna boende men när våra vänner skulle avsluta sin luff där runt den 1:a juli så hade de svårt att få rum. De ringde runt till många ställen men de var fullbokade(de ringde från en annan ö innan de vågade åka dit)Till slut fann de ett rum för 2 nätter. Väl på plats bytte de rum 3 gånger på 6 dagar. Vet inte om det är vanligt att det är svårt att få rum vid den tiden men ville bara delge mina erfarenheter från sommaren 2009. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Citat:
Vet du någonting om anledningen till att de bytte boende? // Helén |
|
||||
|
||||
Vet du någonting om anledningen till att de bytte boende?
// Helén[/quote] Vad jag har förstått så var det för att rummen de fick var förbokade och därför fick de leta nytt hos andra. (tror att de fick hjälp av de som de hyrde det första rummet av). /Ofelia |
|
||||
|
||||
Citat:
/Ofelia[/quote] Ok- jobbigt för dem, jag blev orolig att det kryllade av ofräsha boenden på Dounossa // Helén |
|
|||
|
|||
Jeg kom dit i juli i fjor og det var kun én utleier på kaien og han hadde kun ett rom ledig for ei natt. Jeg måtte reise videre neste dag, selv om jeg kunne tenkt meg å bli lenger. En familie som bodde ved siden av meg den natta tok sikte på å tilbringe neste natt på stranda, for det var fullt overalt.
|
|
||||
|
||||
Jaha- där sprack vår minutiösa planering direkt före start, letade flyg som skulle passa med båtar både dit och hem, men då hade vi inte Donoussa i tanken...
Har snart förbokat fyra nätter, vågar helt enkelt inte chansa. Jag fick iofs flera liknande råd förra året när jag frågade om Folegandros- de struntade jag i -otacksamma jag, men det blev hur bra som helst, men Donoussa är en liten ö... // Helén- som fortfarande hoppas att den lite tighta hemreseplanen håller |
|
|||
|
|||
Vi åkte dit i juni för två år sedan utan att ha bokat. Inte så smart. Två familjer med sammanlagt 5 barn mellan 7 och 2 år höll på att få tillbringa natten på stranden. Efter en väldigt sjögång med skopan, där många satt och hängde med huvudet över plastpåsar. Det löste sig, men jag skulle inte göra om samma misstag igen. Ön är dock fantastisk.
|
|
|||
|
|||
Jag var på Donoussa förra året i Juni, inga problem med rum då. Men det är en liten ö men många stammisar, det finns väl bara en 3-4 olika pensionat där. Dock inget vad jag vet ofräscht! Det är nog helt enkelt så att det blir fullt ganska fort i semestertider.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|