|
|
|||
|
|||
strejk 29 juni???
hej är det någon som vet om det blir en 24 timmars strejk den 29 juni, isåfall drabbar det båtarna? vi ska åka till folegandros från pireus halv åtta på tisdag morgon kanske blir det en extra natt i aten.
Lasse |
|
|||
|
|||
Sv: strejk 29 juni???
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
Festligt. Vi åker till Rhodos sent på kvällen den 28:e och ska förhoppningsvis landa tidigt på morgoen den 29:e. Hoppas strejken inte drabbar flygpersonalen. Sedan på kvällen den 29:e ska vi med Sea Star till Tilos, men det går väl inte skulle jag tro, utan det blir ett extra dygn på Rhodos. Det går väl bra - BARA VI KOMMER IVÄG. Hellre ett dygn på Rhodos än ett dygn på Arlanda - typ.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är ju en vägledning och bättre information än ingen alls, tycker jag. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2010-06-22 klockan 09:19. |
|
||||
|
||||
Idag onsdag pågår en strejk i Pireus som dock bedömts som olaglig. Det är inte alla hamnarbetare utan en av fraktionerna (PAME) och ingen kan säga hur/när den ska sluta.
|
|
||||
|
||||
Grekiska ambassaden i Stockholm bekräftade idag att det är utlyst generalstrejk 29/6. Däremot vet de inte vilka som kommer att strejka eller hur flyg o båttrafik kommer att drabbas. Vi hade inte is i magen utan bokade ny flygbiljett 27/6. Så nu kommer vi till Tilos två dagar tidigare än beräknat
|
|
|||
|
|||
hej är det nån som har hört något nytt, jag har sökt på nätet men inte fått nånting bekräftat om vem eller vad som ska strejka, hur eller hur så åker vi i morgon
Lasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åker också i morgon, och hoppas nå slutmålet innan en ev. strejk bryter ut. // Helén |
|
||||
|
||||
Enligt de greker jag har talar med idag blir det storstrejk imorgon.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Säkert är att det blir strejk i morgon. Monica |
|
|||
|
|||
Jag flyger imorgon och har letat runt som en tok på alla grekiska nyhets sajter och hittar ungefär samma info på alla sidor som den här sidan ger: http://translate.google.se/translate...&sl=auto&tl=sv
Alltså att utrikes flyg ej bör drabbas men endå är min flight "inställd" på Arlandas trafikinformation och flygbolaget ber mig avvakta. |
|
||||
|
||||
Som jag skrev i en annan trad, enligt de uppgifter vi fatt pa Naxos nar vi kopt biljetter idag
gar inga farjor fran Pireus imorgon, Men farjor med annan utgangshamn ska tydligen segla som vanligt. Vi ska vidare fran Naxos till Folegandros med Aeolos Kenteris som utgar fran Syros. Fast vi far val se hur det blir... Och ett litet tips till... ni som kommer till Pireus en fredagseftermiddag - det dar med att boka biljetter pa natet ar faktiskt inte sa dumt. Vi fick ta en liten omvag om Syros (gjorde dock ingenting eftersom Ermoupolis ar sa trevligt men vi ska ju dit igen om ett par veckor) for att komma hit eftersom bade Highspeed 5 och Blue Star var fullbokade. Hade folk som vantade pa oss har, annars hade vi kunnat valja annan rutt. Celbe |
|
|||
|
|||
Hej!
Har pa Samos finns det inga uppenbara tecken strejk. Flygplan har landat och startat, bussar rullar och livet gar uppenbart sin gilla gang. Forhoppningvis drabbas ingen pa annat hall! Anders |
|
|||
|
|||
har pa santorini har inga flyg kommit in .. Sa det ar flyg strejk .. har sett nagra batar... Strejken skall vara i 2 dagar..
|
|
||||
|
||||
Ojdå, vilken tur att vi kom i måndags med flyg från Santorini
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag kan inte tänka mig att alla dessa färjor blir fullbokade. Vi hade inte förbokat till Naxos ens i slutet av juli för några år sen och då gick bara en färja på kvällen från Rafina. Särskilt nu i strejktider skulle jag dra mig för att förboka.
Lissi |
|
|||
|
|||
Vi kommer med 2 småbarn nästa fredag så det skulle verkligen vara snopet om vi inte kommer med någon båt men som du skriver så känns det märkligt om 4 stora färjor ska vara fullbokade. Vi chansar
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|