|
|
||||
|
||||
Inkastare
Kom bara på att såg inte en inkastare på hela resan, inte ens på Santorini
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Inkastare
Kanske de blir de första som avskedas när man måste minska på personalen???
|
|
||||
|
||||
Citat:
Verkar även som antalet strandförsäljare minskat kraftigt. Förr kunde man se säljare som säljer vattenmeloner, donuts och krimskrams även på mindre öar/stränder. Men har nu inte sett till dessa på många år i den utsträckning som det var förr. /Homeros |
|
||||
|
||||
Jag såg inte en enda av dessa bilar som kör runt och ropar i högtalare att de har en massa grejer att sälja. Det enda i den stilen jag såg var i Kamares där en säljare hade parkerat på parkeringen vid vägen mot Agia Marina och stod där och sålde möbler och blommor.
Endast ett fåtal Romer såg vi också, de fanns det ganska gott om på Sifnos förra året. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Janérik, i den nya tuffare skattebetalarandan har man börjat kontrollera vilka försäljare som har tillstånd och betalar skatt o.s.v, och det är klart mycket färre som cirkulerar här hos oss. Man undrar förstås hur de ska klara sig nu, det är ju fråga om människor med samma behov av mat och bostad och allt annat som vi andra. Icke desto mindre kommer de att behöva tillstånd i fortsättningen.
Man kommer även att kräva kassaregistreringsapparater med kvitton från ALLA som säljer något. Big Brother har något försenad kommit till Grekland. Ursäkta Riitta, vi knyckte din tråd... |
|
||||
|
||||
Så gärna så,Monica Jag såg allt några av dessa bilarna i år också
En sålde tom levande kycklingar, på Kalymnos var detta Riitta |
|
||||
|
||||
Antagligen har de tillstånd, det är ju inte så att försäljning ska förbjudas, men man vill ha moms till staten, så klart. De trevliga kommunala poliserna ha denna otrevliga sussla, förutom parkering och nersmutsning ska de kolla de cirkulerande försäljarna också.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|