Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-06, 20:00
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Halsningar fran Kefalonia!

En het halsning fran Argostoli, Kefalonia! Vi har hyrt bil och skall utforska on imorgon. Man kor hogst 40km per timme har. Annat tempo, alltsa! Och inkastare - finns ej. Sa annorlunda det kanns, sa lugnt och mysigt...
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 20:02
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Halsningar fran Kefalonia!

Låter inte helt fel i mina öron - tänk så skönt - njut av bilturerna o semestern och - höll på att glömma - den goda maten förstås

//Maggan
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 20:07
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Tack! Och tack alla kalimeror for bra tips, bade restaurang- och bilturstips! Vi har varit sa nojda med all mat vi har atit har, toppenbra!
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 20:10
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ha det så bra! Bada lite från mig! Och så hoppas jag att vägarna är bättre än de vi åkte på 1992!
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 20:33
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Gillar det med inga inkastare... Låter som ni har en superbra semester. Fortsatt trevlig semester och njut av värmen!
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 20:59
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Det är väl inte så många grekiska öar som det finns inkastare på? Jag såg då inga inkastare i år då vi var på Antiparos, Paros och Sifnos åtminstone. Jo förresten, på Paros såg vi en som man kanske kan beskylla för att vara inkastare men han fick då inte sälja nåt till oss.
Under mina år i Grekland är det väl egentligen en gång som jag har blivit besvärad av inkastare, det var i en by söder om Platamonas på fastlandet, minns inte vad byn heter. Där var de väldigt påstridiga, jag ropade åt dem att de är idioter, vi hade tänkt äta middag här men vi väljer att åka till ett ställer där folk uppför sej, sedan satte vi oss i bilen alla fyra och åkte därifrån.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 21:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Ja, riktigt jobbiga inkastare har vi bara mött på Samos, (Pythagorion), Chania,(hamnen) och Rethymno, (hamnen) samt Lefkas, (Nidri)..Annars har de funnits men varit rätt diskreta och inte så påträngande. I Parga började de prata med en om man började läsa menyn, men sa man att man ville läsa själv så drog de sig tillbaka....
Men visst, det ÄR jobbigt när man inte får läsa menyn själv då man faktiskt, vad än de tror, är läskunnig.... Tinos är efter min erfarenhet fri från inkastare och det är så himla skönt!!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 21:34
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men visst, det ÄR jobbigt när man inte får läsa menyn själv då man faktiskt, vad än de tror, är läskunnig....
Ja, det är det! På Skiathos är det absolut värst nere i hamnen, men där äter man ju inte så mycket egentligen....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.