Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-20, 22:47
Arre Arre är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Ungt par på Kreta

Tjena!

Jag om min tjej funderar på att åka till Kreta typ sista veckan i september (vi kan tyvärr inte tidigare).
Vilken ort/orter rekommenderar ni ett ungt par (tjugoårsåldern) att bo på Kreta? Vi vill väl både festa, men också kunna ta det lugnt på stranden typ.
Funkar det bra att bara ta en flygstol ner och sedan fixa hotell väl där?
Vad rekommenderar ni oss att göra när vi är där?
Och slutligen den eviga frågan, hur är vädret i Grekland/på Kreta den tiden på året?

Kom gärna med era åsikter och tips!
Svara med citat
Gammal 2010-07-21, 00:07
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sv: Ungt par på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Arre Visa inlägg
Tjena!

Jag om min tjej funderar på att åka till Kreta typ sista veckan i september (vi kan tyvärr inte tidigare).
Vilken ort/orter rekommenderar ni ett ungt par (tjugoårsåldern) att bo på Kreta? Vi vill väl både festa, men också kunna ta det lugnt på stranden typ.
Funkar det bra att bara ta en flygstol ner och sedan fixa hotell väl där?
Vad rekommenderar ni oss att göra när vi är där?
Och slutligen den eviga frågan, hur är vädret i Grekland/på Kreta den tiden på året?

Kom gärna med era åsikter och tips!
Hej.
Har oftast åkt hem kring den 25 sept men har alltid haft bra väder då. Tror inte att det är så stor skillnad en vecka senare. Vattnet är varmt och underbart att bada i den tiden. På hösten blåser det otfast mer , men det blåser som regel varma vindar. Kan vara lite svalare vissa kvällar så ta med en varm tröja.
Kan tänka mig att ett ungt par skulle föredra att bo på ngt hotell strax utanför Rethymnon. Där finns en lång härlig sandstrand och närheten till staden. Är dock själv 58 år så nöjesutbudet är inte så kännt för mig. Gammla stan i Rethymnon erbjuder många mysiga tavernor där man kan äta god grekisk mat.
I slutet av sept. är det lågsäsong så hotellen borde ha rum att hyra ut. Ett tipps är att kolla efter sista minuten resor. Det borde finnas den tiden hos alla resebolag, apollo är dock störst på Grekland.
Hoppas att jag har varit till lite hjälp, kan dock varmt rekomendera att åka till Kreta där det nog finns ngt för varje resenär.
MVH
KK
P.S Har varit dit 9 ggr och åker dit igen den 18 sept.
Svara med citat
Gammal 2010-07-21, 10:13
Anna-Maria Anna-Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007
Standard Sv: Ungt par på Kreta

Jag tycker att Platanias passar perfekt för ett ungt par ( har själv äldre teens, och har varit där 4 ggr). Många uteställen och fin strand. Jag har varit där månadsskiftet sept/oktober och vädret var härligt förutom blåsten. Tyvärr kan vågorna bli så höga då att man inte får vara på stranden men då kan man bada i pool eller åka in till Chania. En kofta till kvällen kan vara bra som KK skrev, men annars är det varmt o skönt.

Hoppas att ni får en härlig semester
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.