Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-12, 17:46
Emelie86 Emelie86 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Tips på bra öar med kort restid

Jag och min sambo åker till Aten 9 september och behöver tips på öar vi kan åka till. Blir borta 16 dagar och först tänkte vi åka mot Amorgos och Naxos men för att inte tappa bort en hel dag med båtåkande så blir det en annan rutt med öar som ligger närmre. Funderar på att kanske åka från Rafina och vad tycker ni att vi ska ta för öar, ca 3 st? Vill gärna komma in till någon ö på förmiddagen så vi har resten av dagen framför oss.

Vill inte ha något nattliv utan lite sol och bad med god mat och även utforskande av öarna.
Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 19:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips på bra öar med kort restid

Från Rafina..varför inte Andros-Tinos...?
Massor av info om öarna finns ju här på Kalimera. Med vanlig färja 3 timmar till Andros, 4 timmar till Tinos.

Lissi som reser till Tinos om ett par veckor.
Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 19:28
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Från Rafina är det inte så långt till Tinos som är en jättehärlig ö. Där kan man bo t.ex hos Nikoleta som är omskriven här på forumet. Är väl inte sååå imponerad av boendet men det är olika vad man har för krav och förväntningar. En underbar trädgård har hon i alla fall och mycket trevlig. Från Tinos tar man sig på några timmar till Paros som är en lite "flashigare" ö än Tinos men mycket finns det där att upptäcka. Förbindelserna därifrån till andra öar är dessutom jättebra. Boende finns där hur mycket som helst.
//maji
Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 12:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Från Rafina är det inte så långt till Tinos som är en jättehärlig ö. Där kan man bo t.ex hos Nikoleta som är omskriven här på forumet. Är väl inte sååå imponerad av boendet men det är olika vad man har för krav och förväntningar. En underbar trädgård har hon i alla fall och mycket trevlig.
//maji
Det finns många fina boenden i Chora på Tinos och Nikoleta är bara ett av dem. Mycket enkelt är boendet, men den inbyggda gården är mysig. Det är verkligen inte så det är ont om boenden där, det står alltid många roomsare vid båten.

Andros vet jag dock inget om men det är säkert samma där. Man ska bara tänka till lite innan VAR på öarna man vill bo och kanske leta lite på nätet innan som verkar bra, så känner man ju igen namnen när man möter alla roomsare.
Att jag alltid väljer Nikoleta på Tinos beror givetvis på att vi strortrivdes med både det enkla boendet och med Nikoleta själv redan första gången på ön. Vi har mött folk från hela världen nere i trädgården och i det extra kök som finns på gården för de rum som inte har eget kök.( tror bara det är ett eller två) Flera "spontanmiddagar med knyte har det blivit med svensk-marrockansk-fransk-tysk mat. Hela gårdsmiljön inbjuder till prat med andra gäster om man vill det och den stora murade grillen används ibland av gästerna som grillar sin kvällsmat..

Hoppas ni får en lyckad resa!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 20:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Emelie86 Visa inlägg
Vill inte ha något nattliv utan lite sol och bad med god mat och även utforskande av öarna.
Jag skulle då ha valt Amorgos, fast det tar tid att åka dit.
Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 11:10
Emelie86 Emelie86 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Nu är det bestämt att det blir Andros och Tinos =) Men jag behöver väl inte boka nåt boende i förväg om vi startar på Andros?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.