|
|
||||
|
||||
Haddocks kraftuttryck
Hittade sajten som alla vi behöver ibland. Här finns Kapten Haddocks kraftuttryck samlat! Min favvis är Huggormars avföda
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Haddocks kraftuttryck
Tack Netwolf! Jag skickade tipset vidare till min son, som är Tintin-entusiast sedan barnsben.
|
|
||||
|
||||
Kul! Duktig översättare!
"Huggormas avföda" har han nog hämtat från bibeln. |
|
||||
|
||||
Fantastiskt roligt! Tintin är kung! Minns att jag hade Lp och kassett banden med äventyren. Tomas Bolme gjorde Tintin=är Tintin.
Jag minns oxå ett kraftuttryck som fanns med på skivan (tror det var "det hemliga vapnet") som inte fanns med (kan vara pga översättningen). I alla fall löd det så här: "Vid Belsebubs svärmors papiljotter"!!! |
|
||||
|
||||
Jag saknar krabbtaskorna!
|
|
||||
|
||||
Riktigt kul sida.
Gillar denna: Måtte överdjävulens alla underdjävlar... Sen såg jag en som väl idag inte kan anses helt politiskt korrekt : Zulukaffrer |
|
||||
|
||||
Vid alla avsvansade smådjävlars löständer
Kan vara användbart vid nästa lönesamtal? |
|
||||
|
||||
Jag må erkänna! Jag är en hängiven Tin_Tin läsare/Lyssnare ända sedan barnsben. Jag har alla häftena samt en mängd ljudkassetter.
Noterade härförliden att häftet "Tin-Tin i Kongo" är föremål för en rättslig prövning i ett EU-land. Häftet anses vara rent rasistiskt. Ett exempel ur texten; Angående stölderna, " Man lät genast hänga sju negrer, men den skyldige kom undan" Märkligt att driva denna fråga rättsligt enär häftet skrevs 1931 i en helt annan tidsanda än den nu rådande. Arne (Stort barn enligt Hustrun) |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|