Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-20, 13:17
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard När kan man kolla/boka färjor 2011 ??

Letar på nätet efter färjeförbindelser mellan Samos och Pireaus. Hittar en enda men det kan väl inte stämma det måste väl komma fler framöver...hoppas jag. Tänkte flyga direkt fr Arlanda till Samos och sedan ta båten till fr Samos till Aten och flyga till Arlanda...Vi är tre pers och jag avser juni och juli 2011.
Skall man våga boka flygresorna nu i dec 2010 och avvakta med färja ??? Hittar ingenstans där det står när rederierna släpper tabellerna !
Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 15:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Standard Sv: När kan man kolla/boka färjor 2011 ??

Du får ha tålamod till så där april...då börjar en del av sommarens turer komma. Sen fyller det på allteftersom. I mitten av maj är nog de flesta turer ute

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 16:11
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Det där tror jag var nästan rekordtidigt för denna fråga.

Hoppas du får en fantastisk semester om några månader!
Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 17:22
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Har du redan bokat flygbiljett? Annars kan du boka via SAS, de har just nu ganska prisvärda resor från flera av de grekiska öarna till Skandinavien, med byte i Aten. Du slipper den långa båtresan och en övernattning i Aten. Vet inte hur det är med priser i juli dock.

Anne
Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 01:57
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Annwi Visa inlägg
Har du redan bokat flygbiljett? Annars kan du boka via SAS, de har just nu ganska prisvärda resor från flera av de grekiska öarna till Skandinavien, med byte i Aten. Du slipper den långa båtresan och en övernattning i Aten. Vet inte hur det är med priser i juli dock.

Anne
Jag har kollat på Ticket samt på Boka smart som jämför en massa flyg ! Jättebra sajt tror jag ! Där kan man boka t/r och enkelresor.Jag tror det blev SAS plus Air Olympic faktiskt som blev bäst ! Jag har testat med olika datum o på olika vis och har hittat en resa som passar våra semesterdatum och hotellbokningen, Zorba Studios i Pythagorion 11 juni -- 2 juli. Det gick på runt 9 000 med flyg till o från Samos. Som du skriver himla bekvämt m flyget, transfern blir ju löjligt kort oxå när vi bor i Pythagorion, Jag tror vi bokar så istället för båt även om det blir viss väntan mellan flygbyten på hemresan, Ditresan blev dock kort o bra. Vad jag ändå undrar är ifall alla båtar tar typ 7-9 tim ?? låter långt tycker jag ?? och då blir det nog minst en övernattning i Aten så man inte riskerar att missa ett plan och det slipper vi gärna...Aten känns inte så kul.Det går ju tid o pengar på det oxå även om båt är bra pris.Så som det ser ut nu så får vi en 3 v semester 3 pers för ca 20 000 kr. Det är ett okej pris tycker jag under den tidsperioden och med det snabba o bekväma färdsättet och boendet på Zorba verkar helt suveränt !!! Ligger i hamnen med tjusig utsikt från deras översta triple studio !! Tjoho ! Snart har vi hela bokningen klar hoppas jag så man i lugn o ro kan börja planera o drömma !!! Jämför jag med en nästan likvärdig bokning (enl mina preferenser) m charter samma tid o boende på Zephyrios alt Damo så ligger priset faktiskt ca 5 - 8000 kr högre !!
Äntligen dags att återvända till Grekland - som fått vila ngra år nu för andra resmål !
//Lena
Svara med citat
Gammal 2010-12-25, 19:41
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Har också bokat nu, till Samos, fast till hösten. Skönt att slippa Pireus och övernattning i Aten!
Tack för tipset om Zorba, verkar vara ett bra boende.

Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.