|
|
||||
|
||||
Rum med soluppgång över havet
Jag söker boende vid strand med soluppgång över havet.
Flyger till Aten och hem från Santorini sista veckorna i juni. Trots ett 50-tal resor till olika grekiska öar så behöver jag hjälp med det här. Tack från Sus |
|
|||
|
|||
Sv: Rum med soluppgång över havet
Santorini : Perivolos
Naxos : Agia Anna,Plaka osv. Det är underbart att stiga upp tidigt,sätta på sig badkläder,gå till stranden och bara sjunka ner i havet och simma mot soluppgången!Har gjort det många gånger och det är en nästan helig upplevelse! |
|
||||
|
||||
Agia Anna osv får du ingen soluppgång i havet. Är du på Naxos så får su nog söka dig till östdidan t.ex Appolonas eller Moutsouna. Du måste i vilket fall som helst hålla dig till en östkust om du vill ha soluppgång över havet. Kan tänka mig t.ex Naoussa Paros eller Kini Syros.
|
|
|||
|
|||
Jamenvisst! Förlåt,förlåt! INTE Naxos!! Vimsig tant som längtar efter att fredagseftermiddagen ska vara slut!
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ola |
|
||||
|
||||
Kini/Syros. Nej, nej, solen går där upp över det höga berget på morgonen.
Däremot är solnedgången på Kini formidabelt vacker då den går ned i havet. Vi har bott på Kini vid dryga tio tillfällen de senaste åren. Arne |
|
||||
|
||||
Visst är det det, vimsade till det lite, men solnedgången är fin
|
|
||||
|
||||
Den absolut bästa platsen att njuta av soluppgången är i Kato Zakros på östra Kreta. Man ser solen gå upp ur havet från balkongen. Det är så vackert att det gör ont.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|