Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-17, 17:35
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Utflykt ett par dagar på Kreta -vart ska vi?

Hej,
efter många om och men beslutade vi oss för att skjuta upp vår planerade öluff tills framtiden (2013) av olika anledningar. Vi bestämde oss för att åka till Kreta, där vi spenderat de sex senaste sommarsemestrarna på olika ställen. Vi ska bo i Chryssi Akti men ska också göra en tredagars utflykt därifrån. Bestämde oss för Paleochora då vi aldrig varit där, men nu visar det sig svårt att få rum på de hotell som vi tittat på. Krav: Pool och fräscht/modernt. Omöjlig kombo i Paleochora visar det sig för det vi tittat på är upptaget :-)
Nu funderar vi på andra alternativ...och här vill jag få tips. Kan inte komma på nåt ställe som är inom ok avstånd; Elafonissi Georgioupolis och Rethymnon är bekanta sen förut och vi skulle vilja se något nytt. Tips tas tacksamt emot och berätta gärna vad som är bra med det föreslagna.
Känns som om jag fastnat lite här och kan inte tänka i nya banor....
/Outi
Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 18:15
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Utflykt ett par dagar på Kreta -vart ska vi?

Om ni inte haft kravet pool skulle jag direkt rekommendera Loutro som man tar sig till med båt till från Chora Sfakianon. (tar ca 25 minuter och avgår en gång morgon och en gång kväll). Underbart ställe med vatten klarare och renare än vilken pool som helst. Den lilla orten dit inga bilar når, ligger i en hästskoformad lagun vid kanten av branta berg. Lugnet och stillheten råder där och man får verkligen tid för avkoppling. Har ätit några av mina bästa måltider där, hemlagat och närproducerat! Lugnast på vardagar då många greker tar sig dit på helgerna, men lugnt är det oavsett. Ett toppenställe
Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 20:16
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Varför är pool ett måste,reser ni med små barn eller?Om bara vuxna då är väl havet att fördra eller!?
Monica
Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 20:58
Outis avatar

Hej Monica,
pool är ett "krav", kanske kan det definieras om till ett starkt önskemål då vi reser med två barn, 4 resp 6 år och de föredrar pool framför havet. Naturligtvis klarar dom sig ett par dagar utan pool också :-) Kanske får resmålet i sig vara det som bestämmer utflykten, inte poolen, då jag insett att det är svårt att hitta pool på många mindre orter.
/Outi
Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 22:11
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Hej
Haris har nybygda studios tot 6 rum med pool kolla
http://paleochora-holidays.com/accommodations.htm
detta kan jag rekomendera er det är ej barnpool men pool samt fina stränder i hela Paleochora.
Pratade med Haris i kväll om detta pris runt 60€ beroende på när.

Lycka till
Olle
Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 22:33
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Outi Visa inlägg
Hej Monica,
pool är ett "krav", kanske kan det definieras om till ett starkt önskemål då vi reser med två barn, 4 resp 6 år och de föredrar pool framför havet. Naturligtvis klarar dom sig ett par dagar utan pool också :-) Kanske får resmålet i sig vara det som bestämmer utflykten, inte poolen, då jag insett att det är svårt att hitta pool på många mindre orter.
/Outi
Då förstår jag.Hoppas det löser sig på bästa sätt,ofta går det ju oxå att få nyttja pool på ngt annat boende än där man själv bor.
Monica
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 13:20
Outis avatar

Hej,
jag tror det lutar mot Paleochora. Yiorgos var fullt, har ett eventuellt erbjudande om rum på Haris och samma sak på Relax, de vet på måndag. Problemet med att hitta rum är att de som hyr längre går före...men hoppas att det löser sig med boende snart, ju mer jag läser om Paleochora, desto mer säker på är jag att det är rätt plats för oss.
/Outi
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 17:24
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Vår erfarenhet gällande Relax är att de inte är att lita på gällande bokningar. Bokade en studio i Mars vilket de bekräftade var ok. Hörde av mig eftre nån vecka för att kolla att allt stämde med bokningen. Fick skriva vid tre tillfällen innan de svarade. När de väl svarar meddelar de att den jag blivit lovad visst blivit bokad till en en annan familj. De erbjuder mig en annan (mindre studio) vilket jag till slut, med viss dålig magkänsla, tackar ja till. Några veckor efter det skriver de till mig att jag måste bekräfta om jag vill ha studion (vilket jag redan gjort) för annars hyr de ut till någon annan. Jag skickar ytterligare en bekräftelse och får svar att tyvärr är studion nu uthyrd eftersom jag svarat för sent (mindre än 24 timmar senare), vilket jag absolut inte har gjort. Jag skickar då en kopia på hela vår mejlkonservation och får till svar att vi ändå inte kan få något boende... Undrar bara varför det är vi som står utan boende och inte de som fått studion felaktigt. En seriös hotellägare skulle naturligtvis kontakta de andra gästerna, förklara misstaget och låta oss, som bokat först och har det på papper, behålla boendet. Men icke... Grrr Fick i alla fall ett boende på Yorgos, vilket känns betydligt mer seriöst!

Senast redigerad av litentuva den 2011-05-28 klockan 17:37.
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 20:42
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Outi Visa inlägg
Vi ska bo i Chryssi Akti men ska också göra en tredagars utflykt därifrån. Bestämde oss för Paleochora då vi aldrig varit där, men nu visar det sig svårt att få rum på de hotell som vi tittat på. Krav: Pool och fräscht/modernt. Omöjlig kombo i Paleochora visar det sig för det vi tittat på är upptaget :-)
Paleochora anbefales
- og "Fräscht/modernt" med pool er ikke umulig der, men kanskje endel dyrere enn andre steder du nevner, som feks Georgioupoli

Vi bodde virkelig "fräscht/modernt" med pool i Paleochora tidlig i mai i år - det var reiseselskapet ( sønn m/ samboer) som fikk velge bosted

Hotellet heter " Libyan Princess" og er helt nytt ( åpnet i aug -10)
- i mai hadde de et "special offer", jeg vet ikke når dere har ferie, men billig er det nok ikke i sesongen. Vet ikke hvor mye du er villig til å betale?
Les reviews på Trip Adviser om du er interessert. Om det er plass til 4 på rommene der vet jeg heller ikke, 3 går fint
Ellers tror jeg Villa Marise/ Europa er et godt og barnevennlig alternativ i Paleochora
- men om det er så "fräscht/modernt" som du ønsker det vet jeg ikke, men de har basseng og det ligger p å sandstranden
Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 21:41
Outis avatar

Fräscht och modernt med pool fick "reduceras" till ett rum på Haris. Men fräscht är det iallafall, hoppas jag

Libyan Princess ser jättefräscht ut, ganska dyrt iofs, men det var fullbokat de dagar vi ska vara i Paleochora. Relax fick jag också konstiga vibbar från precis som du, litentuva - de hade PRECIS fått en förfrågan som de eventuellt skulle välja till förmån för vår förfrågan...bara en sån sak att de skriver så...

Nu har vi bokat våra nätter på Haris och jag är övertygad om att det kommer att bli kanon.
Tack snälla för alla tips!
/Outi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.