Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-30, 18:29
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Med nöd och näppe...

Phu... Då var vi hemma igen efter sommarens greklandsresa. Den blev lite annorlunda än vanligt kan man väl säga. I alla fall avslutningen... Som tur var fick vi reda på 48 tim strejken i god tid av vår värdinna på Syros så vi snabbt kunde boka om våra båtbiljetter så att vi kom till Aten på måndag kväll i stället för tisdag. Hade en massa strul med hotell (allt var fullbokat) innan vi hittade ett, lite onödigt nära Syntagmaplatsen men det funkade bra.

Fick alltså en dag extra i Aten som först kändes helt onödig men efter en stunds promenerande blev riktigt lyckad. Nere i Plaka var allt lugnt och "som vanligt". Vi hittade massor av roliga affärer och mysiga matställen.

Vi förbeställde en taxi som körde oss ut till flygplatsen tidigt på onsdag morgon och med 15 - 20 min till godo innan de stängde luftrummet på eftermiddagen flög vi hem till Sverige igen.

Vi hade tur och allt funkade bra men en del fjärilar i magen hade jag det ska jag villigt erkänna...

MVH zakka
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.