Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-20, 16:18
Stenis Stenis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Var skall vi bo i Rhodos ?

Hej på er vi har pricis bokat flyg till Rhodos och nu sitter man här och skall hitta något hotell man blir alldeles vimsig så tänkte se om ni kunde hjälpa till
vi kommer att anlända 7/7 23:40 och stannar 7 nätter vi är två vuxna med två barn 11 och 14 år, det vi är ute efter är hotell nära strand och helst all inclusive, vad kostar igentligen det att äta ute blir man ruinerad ?
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 18:16
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Var skall vi bo i Rhodos ?

Blev det lite fel med datumet...? 7/7?

All inclusive kan du bara få om du köper en paketresa, charter av Apollo, Ving, Airtours etc.

Att äta ute är billigare än i Sverige, men det är också beroende av vilken sorts mat du vill ha. Om man äter grekisk mat, husmaskost, så kan man få en rätt på mellan 7-12 euro, och det är billigt, här hemma får man nog bara snabbmat för det priset. Husets vin kostar ca 7 euro/liter. Också billigt jämfört med Sverige...
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 20:13
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Man kan få All Inclusive både på Rhodos og andre steder, uten en charter-pakke.

Du må bare google på eks. Rhodos hotels all inclusive, da finner du ut av det. Jeg tror dere kan få mye å velge mellom. Hva det koster, har jeg ingen aning om.

Sikkert bra om man reiser med barn, selv om jeg personlig trives best med å kunne velge spisested selv.
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 20:54
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Oj, då trodde jag fel! Så man kan köpa All inclusive direkt av hotellen, det var en nyhet för mig!
Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 21:14
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Oj, då trodde jag fel! Så man kan köpa All inclusive direkt av hotellen, det var en nyhet för mig!
Gita, jeg trodde det samme som deg. Inntil nylig, da en kollega fortalte at hun og kjæresten hadde kjøpt kun flysete og så booket AI. For et par netter, som en liten premie underveis på en seks ukers reise og loffing..
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 00:06
Stenis Stenis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Ja Gita det råkade bli fel 8/7 skall det ju vara, har nu nästan suttit hela dan å kollat hotell hehe, det drar sig åt ett icke all inclusive hotell har läst mycket negativt om det har spanat in på http://www.lindoshorizon.com/index.html det har fått enormt mycket positiv kritik och verkar inte heller så dyrt, har bara inte fått en uppfattning hur långt det är till beachen och hur den är, detta är en viktig punkt från min fru ( bara du fixar ett ställe med en fin strand nära ), vet ni något om detta stället?
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 09:30
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Hej
Vet inget om hotellet till att börja med eller hur långt det är till beachen. Men så som Lindos är uppbyggt så kan jag tänka mig att det är en bit till stranden. Eller så ligger det en bit utanför Lindos.

Titta om du hittar något i Pefkos. Där finns en hel del hotell fast just all in vet jag inte men kanske halvpension. Gott om restauranger finns där så mat är ingen fara att man blir utan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.