Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-22, 21:59
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard utflykt till ag Ioannis

Hej!
Jag åker till Skiathos om lite mer än två veckor... Jag kommer göra dagsutflykter till Skopelos och hade inte tänkt åka de arrangerade utflyktsbåtarna. Hade tänkt ta en "vanlig" båt till Skopelos. Har för mig att även dessa båtar stannar i Glossa, stämmer detta? Hur långt i från Glossa ligger ag Ioannis? Jag har inget körkort så kan man ta taxi?

Klick - som ser framemot en massa svar!!!
Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 13:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: utflykt till ag Ioannis

Vad jag minns så är det en bra bit även om det på kartan ser ut att bara vara tvärs över norra delen av ön...fast vi åkte ju runt på vespa så det kändes väl längre Det kostar nog ett antal euro med taxi fram och tillbaks...

Den båt vi åkte med till Skopelos från AG.Konstantinos via Skiathos stannade INTE i Glossa, men det var för 5 år sen...

Jag förstår att Du längtar nu!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 16:29
larvih larvih är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Tror blot det er hydrofoil færgerne, som stopper i Glossa. Er sikker på at de store færger bare sejler til Skopelos stad.

Afstanden fra havnen i Glossa (Loutraki) til Ag. Ioannis er cirka 7 - 8 kilometer.

Om ikke du ved det, så findes Mama Mia kirken ved Ag. Ioannis.
Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 14:48

Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg
Tror blot det er hydrofoil færgerne, som stopper i Glossa. Er sikker på at de store færger bare sejler til Skopelos stad.

Afstanden fra havnen i Glossa (Loutraki) til Ag. Ioannis er cirka 7 - 8 kilometer.

Jag tror också att det är de mindre färgorna som stannar till i Glossa för jag tycker mig inte komma ihåg dessa på Glossa Om det är 7-8 km till Ag Ioannis är det ju inte så långt... kanske kan det bli taxi utan att bli helt ruinerad
Det är just därför jag vill till ag Ioannis

Kanske finns det ett annat sätt att ta sig till ag Ioannis???

K - endast 15 dagar innan avresa
Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 15:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg

Jo fast det var bara exteriörbilderna som var där.....interiörbilderna från kyrkan var inte därifrån...Kyrkan är alldeles för liten för det.

Hoppas färden dit går att lösa.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 17:14
Ingerelsas avatar
Ingerelsa Ingerelsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Hej!
Jag åker till Skiathos om lite mer än två veckor... Jag kommer göra dagsutflykter till Skopelos och hade inte tänkt åka de arrangerade utflyktsbåtarna. Hade tänkt ta en "vanlig" båt till Skopelos. Har för mig att även dessa båtar stannar i Glossa, stämmer detta? Hur långt i från Glossa ligger ag Ioannis? Jag har inget körkort så kan man ta taxi?

Klick - som ser framemot en massa svar!!!
Vi var runt i dessa trakter förra året. Efter fem dagar på Skiathos åkte vi vidare till Skopelos. Bodde i Skopelos stad och åkte buss till Glossa. Där tog vi en taxi till kyrkan. Chauffören var van vid detta och när vi kom fram så sa han att 20 min. brukar räcka att gå upp, fotografera mm. Det räckte. Han väntande då på närmsta kantina. 12 € kostade detta. Om du kommer till hamnen i Glossa så är det ju en bit upp till byn så du får lägga till lite. Det var verkligen en upplevelse att vara där! Som tur är finns det skyddsräcken sista sträckan innan toppen... annars vet jag inte...

Trevlig resa!
Inger
Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 13:36
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Förra året var vi på Skopelos. När vi bilade upp till Glossa var det en stor färja som la till under tiden. Jag tittade bland våra foton och det står Hellenic seaways på sidan på båten. Att gå från hamnen i Glossa till Agia Ioannis är alldeles för långt. Jag hade satsat på en taxi i så fall. Hoppas att det löser sig för dig! Ha en trevligt tripp. Att besöka klippan är väldigt häftigt, tycker i alla fall jag!
Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 17:09
forza forza är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Stora och lilla färjan, båda stannade till i Glossa, för 2 veckor sen, alltså från Skiathos till Skopelos och tvärtom.
Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 09:25

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Att gå från hamnen i Glossa till Agia Ioannis är alldeles för långt. Jag hade satsat på en taxi i så fall.
Att gå till ag Ioannis har ALDRIG varit ett alternativ
Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 13:58
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Det är två alternativ att ta sig till klostret. Antingen tar du taxi eller hyr en bil och då kan du besöka också Milia beach som är en mycket fin strand på Skopelos där jag var i juni i år.

//Enigma som tycker mycket om Skopelos
Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 23:40
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Att gå till ag Ioannis har ALDRIG varit ett alternativ
Nä, det trodde jag nog inte innerst inne heller men man vet ju aldrig . Jag hoppas att du kommer dit och får uppleva Skopelos lite grann också. Den är en god konkurrent till Skiathos och vinner med hästlängder i mitt tycke. Ha en skön tripp!
Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 12:38
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

När ni ändå är i Glossa så kan ni passa på att äta på Agnanti som verkligen ett härligt ställe att njuta sin lunch på. Denna vackra utsikt, fräscht och fint och god mat dessutom. Min profilbild är även den tagen i Glossa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:45.