|
|
||||
|
||||
Färre turister i år?
Hej på er!
Vet inte om frågan diskuterats, men jag kör ändå: Hur ser det ut på turistfronten i år? Pappa är på Sifnos nu och han upplever det som mindre än vanligt. Han gissning är att det är grekerna som tvingas stanna hemma... Vad tror ni? Det var förresten evigheters evigheter sedan jag skrev på forumet. Varför vet jag inte, kanske handlar det om olika skeden i livet... olika mycket tid, olika intressen. Och det känns som en livstid sedan jag var i Grekland! Fast senast var förra året var jag ju faktiskt på Skiathos och Skopelos... hm. Tiden spelar ett spratt. Janet |
|
|||
|
|||
Sv: Färre turister i år?
Mina föräldrar var på Leros för en vecka sen och dom upplevde det också som lite folk med flera hotel som såg igenbommade ut och ganska tomt på Tavernorna (förutom den där vid vattnet och väderkvarnen, där kunde det va fullt)
|
|
|||
|
|||
Så kul att "se" Dig igen Janet!
Det ska bli spännande att se på Tinos i september och höra med Nikoleta och hennes dotter och son som alla har hotell hur säsongen varit. I påskas var det ju fullt ös på Tinos i alla fall med många grekiska påskfirare. Men jag kan tänka mig att grekerna själva har det tufft att ha råd med semester. Lissi |
|
||||
|
||||
Hej Janet,
På Naxos just nu - ganska mycket turister och även grekiska! Jag är här för första gången så jag kan ju inte säkert bedöma trenden, men det finns i alla fall lediga rum på hotellen och gott om halvfyllda restauranger trots att det är högsäsong. /Göran |
|
||||
|
||||
Skrev följande svar i en annan tråd, det här också
Citat:
|
|
||||
|
||||
I Parga upplevde jag att det var mycket turister. Vi var där mellan 2-16 juli och under andra veckan ökade folkmängden markant. Det var ungefär lika många grekiska som utländska turister (det finns ju många campingplatser i området), så vi upplevde att maten på tevernorna var av hög kvalité.
Bästa stället var nog Ouzeri Apangio som vi fick tips om i E-guiden! En inhemsk guide som vi hade på en utflykt sa att i Parga bor det ca 2000 personer, under turistsäsongen ca. 20 000 och i augusti 40 000! Och vi som tyckte det började bli för mycket folk innan vi åkte hem! Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det blir intressant att se en sammanfattning av detta när lågsäsongen drar igång. Och framförallt, konsekvenserna för folk i turistbranschen. Vi får hålla tummarna för att det i alla fall har gått bättre än man kan befara...
(Och hej, Lissi! Jättekul att se dig!) |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|