![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Funderar på att åka till Kreta i tre veckor i oktober-november. Tänkte bo på Chaniakusten men vet inte riktigt vilket område som är bäst, vill ha nära till affärer och restauranger. Tar gärna emot tips!
Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så mycket för svaret! Ska googla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Ingegerd,
Jag håller med xenos beträffande Nea Chora. Här har du närheten till Chania (15 minuters sakta promenad till affärerna i stan) och livet där. Ute längs kusten Agia Marina, Platanias, etc stängs det mesta ned när oktober passerat och det blir faktiskt ganska dött. Nea Chora lever vidare med sin stora andel lokalbefolkning, fina fiskrestauranger, marknad, sin strand och lilla hamn. Här bor jag alltid själv under de sena höstmånaderna, praktiskt och bra. Lycka till! Kanske vi ses, ser du en guldgul Volvo S60 så vinka ![]() lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så mycket för tipset! Vi får hålla utkik på en volvo!
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Senast redigerad av annjo den 2011-08-18 klockan 17:18. Anledning: glömt ord |
|
||||
|
||||
![]()
Samariaravinen brukar vara t o m 31.10 om vädret tillåter, blir det mycket regn så är det mer osäkert.
Båten till Balos har jag sett igång åtminstone till i början av oktober men jag skulle tro, att då turistströmmen sinar så slutar man också med turen till Balos och piratön Gramvoussa. Till Balos kan du ju komma med bil, mc, cykel m m om båten slutat gå. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att ni tipsar! Jag bara läääängtar nu :-)
Ingen som vet hur jag ska gå den där Stalosvandringen ovanför Stalos-AgiaMarina-Platanias??? Jättesugen på den!!! Men jag kanske kan åka tåg-utflykt och få någon ide??? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en som gått Stalosvandringen många gånger och till och med bott i Pano Stalos. OCH som är på Kreta 1-29 oktober. Så det är bara att hojta till om du vill ha en guide med dig!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ta Stalosvandringen efter den 20:e, jag och min hund vill också komma med!
//Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hör av mig Kickie! Om det inte passar dig när Annjo är kvar så kör jag den gärna i repris när du och vovven kan!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
90% medhåll, de resterande 10 % då???? Så där riktigt brant är det väl ändå inte. Visst det lutar ju men det är väl ändå en ganska enkel promenad och du som är ofta i Grekland måste ju vara vältränad Jan-Erik eller???? ![]() lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Mvh Janérik (jag behöver inte kondition, jag har bil) |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra då är jag inte ensam om detta!!
![]() annjo om du är kvar på Kreta den 28 oktober så missa inte kastanjefesten i Prassés. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kommer att vara på Kreta 30 sept t o m 14 oktober.
Missar tydligen kastanjefestivalen, får försöka hitta andra trevliga sysslor. Bl a Stalosvandring ser jag fram emot ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|