|
|
||||
|
||||
Grekiska lekar ?
Finns dem ?
Har ni några grekiska lekar til min grekiska afton ? Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska lekar ?
Kasta porslin?
|
|
||||
|
||||
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Folkomröstning kanske?
|
|
|||
|
|||
Allvarligt....Hur "leker" greker när de har fest???? Jag har ingen aning trots att jag varit i Grekland så många gånger....Är sällskapslekar typiskt svenskt?
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
ALLT för att slippa hamna i situationer där man måste prata med varandra. Sist vi hade förslag på aktiviteter på avdelningsmötet föreslog jag att vi bara skulle dricka lite vin och käka lite ost. Stämmningen blev en aning tryckt och mitt förslag röstades INTE igenom. Ursäkta Birgitta, för min utsvävning, men sydeuropéer umgås bara. Helt naturligt. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Eldsdans kanske kan vara nåt?
Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Herrarna har en tendens att börja prata politik och damerna om allt annat. //Uffe |
|
||||
|
||||
Birgitta, det är nog så. Jag har aldrig hört talas om något annat. Barn leker förstås på ungefär liknande sätt över hela världen, men vuxna???Svårt att tänka mig att man skulle kunna få allas uppmärksamhet ens till att föreslå något...
Kanske ett lotteri vore något, eller nån sorts frågelek. Jag fattar det som att det är svenska kalimeravänner som kommer till din fest. Ha det så roligt i alla händelser! |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Tag med en vägskylt till festen så kommer alla att börja skjuta, det är den enda lek jag sätt på Kreta.
Olle |
|
||||
|
||||
Hej på er!
Min reseledare Uffe Kasta porslin har en arbetskamrat berättat innan om att så gör grekerna .Men jag sa nej inte i vårt hus. Netwolf Folkomröstning? Kanske va dem runt bordet kan beskriva 3 meningar om Grekland.Den bästa får full poäng. En fråga som finns med i frågetävlingen. Tror som du att sydeuropéer umgås bara med mkt god mat och dans. Lissi Oftast blir det lekar på våra feste rmen ej alla ställer upp. Masse Eldans ? För långt till stranden samt lite för kallt ute nu, frost i Sjöbo Monica P Tack jo det blir en frågetävling , testar deras kunskaper om Grekland. Fysimera Vägskylt , nja lite väl vågat . Vill gärna bo kvar dagen efter. Fast i Sjöbo är dem glada för att " Skjuta " Yannis Visst är dem för härliga ? Söndagen bjöd på många goa skratt vill jag lova , ni är för roliga på Kalimera Birgitta |
|
||||
|
||||
Birgitta! Jag tror inte att ni orkar med några lekar efter mat och dryck ... frågesport (kanske prisutdelning) ... och grekiska danser.
Ha en riktigt mysig grekisk afton. Opa! Lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
Citat:
Opa Birgitta |
|
||||
|
||||
Gömma skatten kanske? Eller den traditionella "Momsflykten" som borde kunna lekas även sittande
//Kikh |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
?
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Om de ändå hade nöjt sig med att leka, men så är det ju, leken kan snabbt förändras till blodigt allvar |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Ha det så trevligt på festen! Önskar jag vore där. Mats |
|
||||
|
||||