|
|
|||
|
|||
Karpathos eller vart ska vi åka?
Hej!
Jag och min sambo planerar att ta en resa till Grekland 14 dagar i slutet av juni. Innan vi visste att jag var gravid planerade vi att öluffa, men eftersom öluffning innebär bärande, sittande, åkande, ovisshet osv har vi nog övergett den idén. Nu är vi istället inne på att antingen åka till ett ställe och vara där 14 dagar, eller åka till två ställen under den tiden. Funderar på Karpathos tex. Ska man bo i Pigadia eller hur är Lefkos? Kan det vara något att bo en vecka på varje ställe? Något annat förslag, exempelvis Santorini och Naxos? Ska alltså vara charter eftersom det blir smidigast. Apollo har flera olika kombinationsresor mellan olika öar. Jag kommer att vara i femte-sjätte månaden så gärna inte något ställe som man måste klättra i berg för att komam fram till byn/staden. Vi vill ha fina strander, möjlighet till lugn och ro men ändå lite att titta på, go mat. Det vanliga! Förslag mottages tacksamt, det finns ju SÅ mycket att välja på! |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos eller vart ska vi åka?
Citat:
Karpathos är en mycket bra ö på många vis. Ni skulle kunna kombinera en lat vecka i Lefkos eller Amopi, och en vecka i Pigadia. Santorini och Naxos är en bra kombination, men då måste ni åka färja. Jag kan rekommendera en kombination av Skopelos och Alonissos (nytt resmål 2012), men även då måste ni åka båt. Parga på fastlandet är ett annat bra och omtyckt resmål. Extra plus för att det finns mycket att se och göra i omgivningarna. Som du skriver så finns det otroligt mycket att välja på. Men vi kommer säkert fram till något ni ska gilla. Fortsätt bara att fråga. |
|
||||
|
||||
Karpathos är ett bra val att åka till men Kefalonia är ett strå vassare
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tackar för feedback. Kefalonia har jag redan varit på så jag vill gärna se något nytt. Med Grekland enligt min erfarenhet är det svårt att bli missnöjd, vilken ö man än väljer!
|
|
||||
|
||||
Hej
Naxos är en underbar ö den bästa jag varit på i grekland nackdelen är båtresan dit men det var de värt när man kom fram och där måste man vara 14 dagar tycker jag |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|