|
|
||||
|
||||
Forumflykt?
Är det bara jag som upplever att forumet tappat fart? Jag tycker mig se, rent ovetenskapligt, att flertal medlemmar inte är lika aktiva som tidigare.
Kanske vi är inne i en generationsväxling, eller flyr användare forumet? Kankse har folk annat att göra? Många trådar har ju utmynnat i mer eller mindre hätska diskussioner. Det skulle kunna vara en anledning. Samtidigt har vi krisen i Grekland. Många väljer andra resmål och ställer därmed inte lika många frågor i forumet. Who knows? Vad säger du, Janne? Har du nån statistik som motbevisar mitt påstående? Du kör kanske Google Analytics eller dyl? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Forumflykt?
En del av svaret heter kanskje "Facebook"
Kari - som i k k e er på Facebook |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Trist, men förmodligen sant. Har sett samma frågeställning på de bil o MC-forum som jag är medlem i. Hälsar Mats, som inte heller är på Facebook. |
|
||||
|
||||
Jag tittar in här dagligen och svarar på de frågor där jag känner att jag kan hjälpa till. Men då jag p g a långvarig sjukdom förmodligen inte kommer att kunna åka någonstans i sommar har jag inga planer etc att prata om. Och alltför många diskussioner som kunde vara intressanta förstörs av "de som kan allt och vet bäst om allting", så det är ingen idé att ens försöka ge sig in i debatten. Man blir bara nedtryckt i skorna och det är det inte värt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det finns de som ibland glömmer att svara på frågor och istället framhåller sina egna ståndpunkter om exempelvis resmålet, hotellet eller boendeform. "Jag skulle aldrig..." Om någon vill ha råd om antingen det ena eller andra är det naturligtvis självklart att berätta vad man själv tycker....utifrån sina egna erfarenheter! Lena |
|
||||
|
||||
Storm i ett vattenglas? Ja nu blev det lite drag på forumet - och snart tror jag vågorna blir högre. ))
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nog är det bra med en liten tankeställare ibland. Sådär så att medlemmarna kommer ihåg att det faktiskt är de själva som gör forumet levande! Ju fler som är aktiva, desto roligare är det att besöka Kalimera! |
|
|||
|
|||
Visst är det lätt att "spåra ur" i långa trådar tycker jag där man ofta bara läser förra inlägget och kanske reagerar och svarar på detta och man har då helt glömt den allra första frågan Det är kanske många som jag som får aviseringar om trådar man har svarat i via e-posten och går in direkt i tråden den vägen...
Men jag tror dock inte att urspårningarna är det största problemet utan det är som sagts här att det är lätt att lägga sina egna värderingar i även de enklaste frågor....fast det är ju inte alltid fel, beror helt på hur frågan ställts. Det som är synd är dock att de som diskuterar högt, frimodigt och kanske provocerande får varningar och kanske stängs av. Då blir det ju ingen debatt. Men av alla de tusentals besökarna som är inne här så kanske de allra flesta bara vill ha enbart info och inget annat? Lissi - som vill till Grekland NU |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Lissi, jag längtar också till Grekland men åker iväg på två veckor till Gran Canaria som substitut! Lena |
|
||||
|
||||
Var inte ledsen Lissi! Det är bara 192 dagar kvar.
|
|
|||||
|
|||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Blir det för mycket av det så blir en del ledsna eller känner sig kränkta och drar sig undan för det. Blir det ingen som säger sin "subjektiva" mening om saker och ting så blir det ingen debatt och då blir det tråkigt och folks slutar av den anledningen. Och när någon har ett ämne som han eller hon tycker är intressant och engagerande så är det plötsligt tabu att diskutera det. ???????? Nu får vi väl skärpa oss!!!! Och så en fråga från mig som är totalt okunnig och Facebook som många tycker är så förträffligt? Får man säga/skriva vad som helst till vem som helst där? Vem bestämmer det? Finns där ingen som "vet bäst" om allting? Blir ingen kränkt eller förbaskad eller ledsen där? Bra tråd det här Netwolf! Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
Och om man använder FB för de intressegrupper som finns där så blir min fråga: finns där då bättre intressegrupp för Grekland än Kalimera och blir man mindre kränkt och nedtryckt där? Jag är bara okunning i frågan och nyfiken. Men visst känns det märkligt om folk är mera vänliga och hänsynsfulla i sina yttranden bara för att man befinner sig på FB, men på folk som finns på Kalimera växer hornen ut i pannan? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Har tyvärr inte varit i Grekland sedan oktober 07. Följer dock med spänning vad som händer på Kalimera. Är inte alltid inloggad men tycker det är intressant att följa med vad som händer och sker här.
Upplever att mänskor blir kränkta i alla sammanhang. Tycker det gott mode i detta ord. Är det inte högt till tak i ett forum vittnar det på att man inte accepterar andra åsikter än sina egna. Håller med Arne i vad han skriver. Ser även att det är samma som skriver mycket. Undrar vad detta kan bero på? Då Kalimera idag är stort kan det vara svårt för nya medlemmar att finna svar på sina frågor och ställer således gamla frågor igen. detta är något vi gamla måste förstå och hjälpa till med svaren. Bättre att svara en gång för mycket än förlitet. MVH/Chras |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad det gäller besvarande av frågor och huruvida det, som någon sa tidigare inte kan vara så "betungande", beror väl på hur mycket fritid man har och hur man vill använda den. Jag tror säkert att fler permanentboende än jag får frekventa förfrågningar (per privata meddelanden) om huruvida vi kan hitta arbeten till dem. För att inte tala om alla kärleskranka tjejer som träffat en grek under en veckas charterferie och vill veta om mannen/pojken är seriös - eller hur man skriver jag älskar dig på grekiska. Sånt, precis som upprepanden om vädret i Chania under ex maj månad eller specifika hotell, tar TID att besvara. Tid är en bristvara under turistsäsongen! I fjol arbetade jag 14,5 timmar per dag, 7 dagar i veckan, i 3,5 månader. Ursäkta om jag inte besvarar privata meddelanden om jobb etc då, eller struntar i hur varmt det är i havet i juni. Jag hinner ju fan inte ens bada själv på sommrarna! Borde det inte finnas ett enkelt sätt att presentera sökfunktionen, eller samanställa fakta, för nya medlemmar? //Kikh, som f ö inom en snar framtid, á 2 månader, ser Grekiska medborgare få ett PERSONNUMMER för registrering! |
|
||||
|
||||
Citat:
Janne! Det kanske finns anledning och möjlighet att åstadkomma lite mera uppmärksamhet på sökfunktionen. Inte bara för nykomlingar som har mycket funderingar utan även för att underlätta för oss andra att lättare hitta vad som sagts tidigare i en fråga när vi slänger käft med varann. ? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Innan du postar ett nytt ämne bör du först se om tråden varit uppe tidigare genom att använda sökfunktionen. Många gånger finns redan ett svar på din fråga. Men jag antar att det är få som läser FAQ. Jag kan börja med att lägga ungefär samma text i välkomstmejlet som alla nya användare får. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|