|
|
|||
|
|||
Bildgåta 2609 - Raches på Ikaria
Äh, vi kör en damm till. Vilken ö och vad heter närmaste kloster?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 2609
Häftig bild men tyvärr har jag inte en aning om var det kan varachansar ändå på att ön ör Naxos
//maji |
|
|||
|
|||
Det är inte Naxos
|
|
|||
|
|||
Jag vet!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Det vet jag också!
|
|
||||
|
||||
I Raches på Ikaria kanske.
Ozogott |
|
|||
|
|||
Visst är det i Rachesområdet på Ikaria! Och då heter alltså klostret...? |
|
||||
|
||||
Oj, jag noterade inte att du frågat om klostrets namn också men om jag inte minns helt fel heter klostret Moundes liksom dammen på fotot.
Ozogott |
|
|||
|
|||
Citat:
Ja, du har givetivs helt rätt (Moni Mounte/Mounde/Moundes)! |
|
||||
|
||||
Det var Mr. Kalimera som, över en balkong på Naxos, tipsade oss om att gå turen "The round of Raches on foot". Utan det tipset hade jag inte kännt igen mig så han kan väl få en liten del av äran också.
En toppenvandring på drygt 20 km, markerad med små oranga fötter som åtminstone då var ganska lätta att följa. Den tar en dag inklusive ett antal välförtjänta vätskepauser och avslutas, väl tillbaka i Armenistis, med ett helande bad. Rekomenderas varmt för intresserade. Ozogott |
|
|||
|
|||
Jag kan bara hålla med. Det är verkligen en superhäftig heldagsvandring! Jag har gått den två gånger och skulle väldigt gärna vilja gå den (minst) två gånger till. Börjar man tidigt (runt åttasnåret tror jag vi kom iväg båda gångerna), så behöver man ju inte stressa runt, utan kan ta välbehöliga fika-, lunch- och vätskepauser på diverse etablissemang längs vägen (vill minnas att vi gjorde fyra sådana stopp senast).
|
|
||||
|
||||
Tack!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|