|
|
|||
|
|||
var på Milos
Hej!
Vi är en liten familj på två vuxna och en 7 åring som ska utforska Milos. Vi har hittat ett litet hus vi gillar 10 minuters gångavstånd från Plaka. Är det en alldelles för stökig stad? Vi gillar rätt lugnt.. Men den kanske är väldigt bra kommunikations mässigt om man vill besöka många olika stränder..? Annars har vi funderat på Pollonia men är lite oroliga att det kommer vara alldelles för lugnt där. Någon som har tips på mysigt bonde där? Många här verkar gillar Adami, är det stökigt? Innan vi kommer till Milos så kommer vi ha varit på Serifos så det kan vara guste kanske med lite mer att titta på här... Tusen tack om någon har några svar! |
|
||||
|
||||
Sv: var på Milos
Plaka är lugnt. Lugnare än Pollonia tycker jag. Det är en fin liten by med vacker utsikt över havet. Personligen tycker jag att Adamas är bättre att ha som bas för att utforska ön. Det är inte stökigt där heller.
|
|
|||
|
|||
Tack för svar, det var snällt av dig!
Vi var tyvärr lite snabba så vi har redan hunnit boka o betala olika boenden innan vi såg ditt svar. Förhoppningsvis blir det bra i allafall.... Vi kommer vara 4 nätter i Pollonia på MilosMilos (hause christo) och sedan två nätter på Studio Helios i Adamas. Vet du om det finns ok kommunikationer till olika ställen från Pollonia? Behöver man först ta buss till Adamas för att komma någon vart? Hur lång tid tar det från Pollonia till Adamas. ha en fin dag och hoppas att även du får njuta av Grekland i sommar! |
|
|||
|
|||
Citat:
Lycka till med valet av Milos, ni kommer inte att ångra er! Om ni vill se ön på ett annorlunda sätt så rek jag havskajak med Rod, det är en fantastisk upplevelse. Bara att googla på seakayak in Milos så hittar man det! |
|
||||
|
||||
Jeg gleder meg til Milos og skal definitivt ha en dag med havkajak
Ser nå at jeg synes jeg får altfor liten tid på Milos... båtreisen er vanskelig da ruten min er langt fra optimal... og ser ut som jeg må nøye meg med 5 dager. God tur til dere også |
|
||||
|
||||
Ikaria er fortsatt min favoritt og 5 dager holder i massevis... for meg ble Adamas en for stor overgang og skulle gjerne ha valgt å bo i Pollonia i stede vi er jo alle forskjellige
I går hadde jeg en dag med havkajakk....det var fantastiskt og anbefales! Passer også for de som ikke har padlet før, men velg da dobbelkajakk om det blåser... tungt å padle i motvind.. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|