|
|
|||
|
|||
Lidl eller Inka i Agia Apostoli. Vilken är bäst?
Svår fråga kanske, men var handlar ni helst. Vilken butik har störst utbud?
|
|
||||
|
||||
Sv: Lidl eller Inka i Agia Apostoli. Vilken är bäst?
Lidl har i stort sett samma sortiment som i Sverige. Det som skiljer är spriten. Inka har ett mycket större sortiment och manuell disk där du kan köpa ost, charkvaror, oliver och alla sorters köttvaror. Där finns också en fiskdisk. Frukt och grönsaker av alla de slag i lös vikt. Så svaret är givet: Inka.
|
|
||||
|
||||
Men de har billig og god ouzo på Lidl.....
|
|
|||
|
|||
Svaret er vel så enkelt som både og? Hvis jeg måtte velge så er vel svaret like enkelt; det måtte ha blitt Inka, men hva er egentlig spørsmålet her?
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Ligger inka nära Lidl?
Tyder jag era svar så kommer jag välja inka. |
|
|||
|
|||
Finns det inga lokala små affärer man möjligen kan gynna? Fast det var ju inte det frågan gällde så man får kanske be om ursäkt..
Lissi |
|
|||
|
|||
Jag brukar gynna dom små butikerna men dom har ju numera sådana överpriser.
|
|
||||
|
||||
Vi använder nästan!! EJ Lidl.
Köper deras djupfrusna lax som vi ej hittar i andra affärer med samma kvalite. Att stödja en utlänsk kjedja i dagens läge känns fel och visst kan Lidl vara några € billigare men jag vill ej synas i dess dörrar. Olle |
|
|||
|
|||
Man vill ju inte vara "moraltant" men om jag har råd att åka till Grekland och njuta semester där, vilket är en utopi för många greker så KAN jag väl också lägga några euro extra i de små mysiga butikerna. Bröd hos bagaren, frukt och grönsaker på torget, kött i slakteriet , fisk vid kajen osv. ..eller?? Om jag ger 4 eller 6 euro för en flska vin i affären spelar inte roll.
Bli inte arg på mig, men NU mer än nånsin ska man gynna de inhemska! Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Om Du är Moraltant så är jag Moralfarbror. Håller till 100% med dig. Gynna de lokal småföretagarna så långt det går |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
|||
|
|||
Helt OK
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Helt rätt Lissi! Många jobbar i hop pengar under hela turistsäsong en för att klara vintern när det inte är några turister. Jag åker 2 juni till Platanias så för mig blir det mest restaurang fast jag har lgh. Man ska väl unna sig att slippa matlagning på semestern tycker jag.
|
|
|||
|
|||
Jag tycker också att AB var överlägset båda (tack Kikh för tipset).
Stort, fräscht, bra sortiment och Carrefour bredvid var också bra. Vi bodde i Chryssi Atki sist, så det var ganska nära att gå dit. |
|
|||
|
|||
På lokale internettfora her på Kreta så blir Carrefour slaktet for dårlig kvalitet og at det lukter råttent i kjøttavdelingen. Det er forøvrig klart at Carrefour taper store penger i Hellas og trolig vil legge ned så vi holder oss unna den butikken/kjeden!
|
|
|||
|
|||
Lidl eller Inka? Sist jag var där nere var det nästan tomt på Lidls hyllor, tydligen beroende på nån transportstrejk. Däremot var det knökfullt på Inka, så valet var lätt just då.
Inka har också ett roligare sortiment av frukt t ex. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Blir svårt för Grekland om man bara ska hålla sig med inhämska företag? Det jobbar väl inte tyskar på Lidl? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|