|
|
||||
|
||||
Nena Villa på Skopelos
Är det någon som bott där?
|
|
|||
|
|||
Sv: Nena Villa på Skopelos
Åh så fint det ser ut!!! Det fanns nog inte när vi var där för 6 år sen. Har ni poolen själv? Vi bodde i det huset man ser taket på på bild nr 9 i bildspelet Det var ett privat boende vi åkte inte charter då.
Det är inte så långt som det ser ut till byn i alla fall. Skopelos är en liten pärla! Lissi |
|
||||
|
||||
Åh Lissi, jättekul att hitta någon som bott ungefär där vi ska bo Vi vet ju inte så mycket om området och så, men undrar mest om det finns någon liten minimarket eller ett bageri där eller ligger dessa hus mer "öde" ? Och är det många hus just där?
Men ja, vi har egen pool, vilket känns väldigt lyxigt, men så är det vår bröllopsresa också |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi hade en genväg som man bara kunde promenera på in till byn. Man kom lite upp i byn och tjänade mycket tid. Det vi gillade med vårt boende var åsnorna och hönsen som gick i olivlunden nedanför huset. På samma tomt alltså! Avstånden är inte så stora och inköp kan ju göras lite planerat dagen innan om man tycker det är för långt. Ska ni hyra fordon så är det ju lätt...Tänk bara på att fråga på många ställen innan ni hyr för det skiljer MASSOR mellan alla uthyrare på huvudgatan... Nu börjar jag nästan längta dit igen.... Lissi |
|
||||
|
||||
Hvis Apollos kart stemmer, ligger Nena Villa på den gamle Stafilos vej midt i olivenlundene.
Der er ikke mange huse der, kun et stort hotel på den anden side af vejen. Hvis man ikke hyra fordon, er der en pæn bid vej til bageren. For et par år siden blev der bygget et stort supermarked på vejen mod Stafilos. Det skulle ligge nær Nena Villa. Stedet er perfekt til bryllupsrejse, og en familie, der ønsker fred og ro. Godt valg, og god tur til en smuk ø. Mette |
|
||||
|
||||
Ja det låter bara helt underbart på Skopelos, tack för era svar och beskrivningar! Vi har hyrt bil i förväg och fick ett väldigt bra pris via Holiday rentals som ska ligga nere i hamnen så det ska vi nog hitta
Men jag är van vid att promenera i grekland så det kommer det nog bli en hel del av iaf Och det lär nog bli jag som är uppe med tuppen som vanligt så jag kan ju ta mig en promenad till bageriet då |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|