![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
jag och min sambo planerar en resa till Skiathos och undrar vad för typ av shopping det är? Vad är det som säljs? Hotellen vi funderar på är Villa Nina, Megali Amos House, Rene studios (men verkar lika avlägset??) |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns egentligen bara en huvudgata, Papadiamantis, med sidogator, i Skiathos. På huvudgatan ligger butikerna tätt, men det är mest de vanliga turistgrejerna som säljs. Klla detta klipp på Youtube så ser du: http://www.youtube.com/watch?v=ZKwkXkgD3to
|
|
||||
|
||||
![]()
Alla de hotell du nämner ligger nog på gångavstånd från huvudgatan. Från t.ex. Megali Ammos House är det en ca 5 minuters promenadväg till huvudgatans början. Jag skulle definitivt välja någon av hotellen som ligger i närhetene av Megali Ammos, eftersom man då har nära till både stranden och stan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej, tack för ditt svar!
Vi bestämde oss för Megali Ammos house som ligger precis på stranden. Flyt hade vi också så priset sänktes från igår till idag med 300 kr per person! |
|
||||
|
||||
![]()
När åker ni? Jag åker ner den 18 juni och bor på grannhotellet Mira Mare. Femte gången på två år!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv bor jag alltid på René. Visst det ligger inte direkt vid stranden, men att gå dit tar inte så lång tid. Dessutom får man en helt makalös utsikt från hotellbalkongen och poolområdet om man väljer att bo här. Rekommenderar det verkligen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker ner sista veckan i augusti, v 35!
Vi velade läänge mellan Rene och Megali Ammos House, men tillslut beslöt vi oss för att det var bekvämt så nära stranden, plus att det var lite billigare och utsikten kommer man ju kunna se ändå från restauranger etc ![]() En på mitt jobb bodde på Rene för 3 år sen och han sa att det var en riktigt jobbig backe upp till hotellet. Nu bor vi på stranden och kan enkelt gå in om man skulle vilja av någon anledning ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, backen är ganska krävande men det är den som gör att utsikten blir så bedårande
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Det kommer nog bli en härlig upplevelse, känner på mig det.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde där för några år sedan - rum nummer ett. Läget är bra: Några trappsteg ... så är ni nere på stranden. En liten promenad ... sen är ni nere vid hamnen.
Sjöborren. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|