|
|
|||
|
|||
Krisen i Grekland
Hej!
Jag och min pojkvän åker till Skiathos i augusti (Blue Horizon studios) och undrar om Skiathos påverkas av krisen i Grekland? Isåfall på vilket sätt? Bör vi avboka vår resa? Lite rädda..... Tacksam för svar |
|
||||
|
||||
Sv: Krisen i Grekland
Ingen vet väl vad som händer.
Själv skall jag båtluffa tre veckor i augusti/september och skulle inte komma på tanken att avboka resan. Livet måste ju gå vidare oavsett och vi turister kommer nog vara än mer välkomna. // KR |
|
|||
|
|||
Hej
Ni ska absolut inte avboka er resa. Detta kommer inte att påverka er mer än ev annan valuta om dem nu går av eu |
|
||||
|
||||
Nej, ni skall absolut inte avboka någon resa för att situationen är som den är just nu! Det är det sämsta ni kan göra mot grekerna och turistnäringen, som trots allt är det viktigaste Grekland har. Det är ju inget krigstillstånd som råder, utan bara frågan om valutan.... I dagens läge. För turisterna alltså. För grekerna är det ju nog frågan om mer förstås. Själv åker jag ner dit i morgon....
|
|
||||
|
||||
Absolutt helt enig! Jeg er på Lipsi, her har vi ikke merket at det er valg engang... alt som vanlig, bare færre turister desverre...
|
|
|||
|
|||
Okej, nu är jag betydligt lugnad! Tack. Jag har inte riktigt förstått hur fet påverkar Grekland och blev orolig att vi skulle åka dit och allting typ var stängt eller att det inte gick att handla.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag låser denna tråd nu. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|