|
|
||||
|
||||
Inloggning på Kalimera
Något har hänt när det gäller att spara användarnamn och lösenord på Kalimera vid inloggning. För längesedan lärde jag mig att man skulle använda kalimera.nu istället för kalimera.se för att det skulle fungera. Efter det har jag sedan aldrig behövt logga in manuellt. Men nu plötsligt har det slutat att fungera. Oavsett om jag klickar på "kom ihåg mig" eller ej så måste jag varje gång fylla i på nytt.
Janne eller någon annan, vet ni varför? Masse |
|
||||
|
||||
Sv: Inloggning på Kalimera
Ändrat inställningar i Explorer?
Tex. automatisk radering av cookies eller något sånt? |
|
||||
|
||||
Nej.
|
|
||||
|
||||
Vilken webläsare använder du?
|
|
||||
|
||||
Jag har samma problem .
|
|
||||
|
||||
Om du har Internet Explorer, testa då med följande
Verktyg - Internetalternativ - allmänt Mitt på fliken finns "Webbhistorik" Kolla så rutan för att ta bort webbhistorik är urbockad. Om ej se till att den blir det Arne |
|
||||
|
||||
För mig har det aldrig fungerat att kryssa i rutan "Håll mig inloggad" och vara fortsatt inloggad, inte här, inte på Facebook och inte på något annat forum heller. Däremot har jag aldrig problem att logga in.
|
|
||||
|
||||
Jag kör med Firefox och Googlechrome, funkar utmärkt att spara användarnamn och lösneord på dessa, men inte på IE
|
|
||||
|
||||
har IE och har aldrig haft problem med att förbli inloggad
|
|
||||
|
||||
För mig funkar det alltid på kalimera.nu och jag blir automatiskt inloggad. Samma lika på facebook.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Jag använder Internet Explorer.
Citat:
........................................................... ...... men, idag när jag loggade in så fungerade automatiken igen efter att ha strejkat ett bra tag! Mycket konstigt. Kan det vara så att den samlade kraften här på Kalimera är så stark att det räcker med att ställa en fråga, och vips uppstår så starka vibbar så att systemen känner trycket och skärper sig? Tack alla! Masse |
|
||||
|
||||
Vad bra att du tog upp detta Masse.
Nu loggar jag in via Kalimera.nu och nu fungerar det. Jag var fortfarande inloggad i morse efter att ha stängt ner datorn i går kväll . Tack. |
|
||||
|
||||
När jag loggar in på kalimera.se blir jag utloggad, på kalimera.nu får jag stanna kvar.
|
|
||||
|
||||
Ibland kan jag logga in, och bli välkomnad, bara för att sedan upptäcka att jag faktiskt inte är inloggad. Och det hjälper inte att logga in igen, det blir bara likadant. Skumt!
Men, om jag tömmer historiken, så kan jag logga in och förbli inloggad. Däremot tror jag inte att "kom ihåg mig" har funkat alls. Edit: Och direkt efter jag skrivit detta, fick jag logga in igen...?! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|