|
|
||||
|
||||
Bildgåta 2926 - Taverna Symposium i Pythagorion på Samos
Var är vi nu?
Birgitta |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 2926
Kanske i Paleochora.
Monica |
|
||||
|
||||
Jeg vil tro karpathos?
|
|
||||
|
||||
Bilden är över fem år gammal. Den populära tavernan är renoverad och heter inte Bergens stolthet.
"Stoltheten" har gått till dom sälla jaktmarkerna. Vilken ö? Birgitta. |
|
||||
|
||||
Det ser ut som fotball-pub. Vimpelen "Bergens stolthet", er for laget Brann. Jeg tipper på en øy med en del turister. Kan det være Rhodos?
|
|
|||
|
|||
Sofias i Livadi på Tilos har ju också massor av supporterhalsdukar, men det är nog enda likheten om de inte gjort om väldigt sen Du var där och tills nu Jag kan ju för all del gissa på det.....fast då är det väldigt olikt mot nu.
Lissi |
|
||||
|
||||
Övervåningen på Alexandras i Chora på Anafi har oxå supporterhalsdukar men köket ligger väl på bottenplan?
|
|
||||
|
||||
Banderollen "Bergens stolthet" finns inte längre kvar. Den fick man nog av den kända norska fotbolls/sportklubben. Men på denna taverna ville man uppmärksamma den norska långhåriga taxen som var på tavernan. inte heller taxen finns kvar.
Numera är stället en lite "flottare" taverna än den var för några år sedan. MonicaC: Det är inte Paleochora. Inte Kreta över huvud taget. Mette: Inte heller Karpathos, där har vi aldrig varit. Lissi: Jo, på Tilos har vi varit för några år sedan, men bilden är inte därifrån. På Anafi, har vi aldrig varit, tyvärr, Parapoli. Vim: Det är inte heller Rhodos, men det är en charter-ö! |
|
|||
|
|||
Drar till med en gissning på Samos
|
|
||||
|
||||
Kan det vere Kos? Og da er det vel ett sted i Kos by.
|
|
|||
|
|||
Jag gissar också Samos, Pythagorion
Lissi |
|
||||
|
||||
Kreta
|
|
||||
|
||||
Grattis Phia, din gissning på Samos var rätt!
Och grattis Lissi, det är Pythagorion! Tavernan heter Symposium och har fått en ansiktslyftning. Den ligger lugnt till, men ändå "mitt i smeten". Och som sagt, det är alltid billigare att gå bort från hamnpromenaden. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 2926 - Taverna Symposium i Pythagorion på Samos
Den taverna blev våran favorit när vi var i Pythagorion i Maj Vi bodde nästan grannar med tavernan
Riitta |
|
|||
|
|||
Aj, jeg spiste på Symposium en gang, var det i 2008 tro? Fabelaktig sted!
|
|
||||
|
||||
Det borde jag ju fattat. Det var ju inte längesedan jag var där.
// KR |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|