|
|
|||
|
|||
Taverna i Lavrio?
Hur är det med möjligheterna att få sej en bit mat i Lavrio? NÅT borde väl finnas, eller? Påminner hamnen där om t.ex. Rafina eller är den omysigare? Ett alternativ kanske är att käka i Marcopoulo, om man nu ändå måste byta buss där?
Många frågor blev det... |
|
|||
|
|||
Sv: Taverna i Lavrio?
Det er noen år siden jeg var der, men da lå det flere tavernaer o.l. på havnepromenaden. Byen har jo ca 10.000 innb. og er en havneby, så jeg kan ikke tenke meg at dere må gå sultne.
Men noen fin by er det ikke, snarere tvert imot... |
|
||||
|
||||
Borde ju finnas, även om själva hamnområdet ser lite sterilt ut.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det finns gott om tavernor. Jag har ätit där ett par gånger, och fått mycket god mat båda gångerna. Här är de tavernor jag ätiti på.
|
|
|||
|
|||
Tack så jättemycket alla!
Inga problem vad gäller detta, alltså. Nu är det ju inte säkert att vi kommer dit överhuvudtaget. Men funderar lite på Limnos därifrån nästa år. I år gick nämligen nattbåten både dit och tillbaka på perfekta tider (med tanke på våra flygtider). Det är visserligen NEL som trafikerade den rutten, vad jag har förstått. Och vad jag också har förstått, så är det kanske inte det allra pålitligaste rederiet (fast inte märkte jag nån skillnad mot andra rederiers båtar, på rutten Evdilos-Piraeus för några år sen). Men nog borde dom väl ha sovbara slafar i hytterna åtminstone? Tanken är i så fall att slippa extraövernattningar på fastlandet. Inrikesflyget passar illa, både tidsmässigt och ekonomiskt. |
|
|||
|
|||
Netwolf, havneområdet er sannhet sterilt (det store til høyre på bildet), men i selve byen finnes spisestedene, og det er ikke langt å gå.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|