![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
På dagens morgonpromenad såg jag dessa fina berg med ett tunnt lager av pudersnö.
Snögränsen på Vita bergen är nu ca:1800 meter På psilorites var det nog runt 2000 meter. Men här hemma på 200 meters höjd har vi runt 20 grader varmt. Olle |
|
|||
|
|||
![]() Vilken lycka, att få promenera där! ![]() Så vackert med de snö-täckta bergstopparna! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Olle! Psilorites är mitt favoritberg. Träffade en tysk som vandrade till toppen i höstas. Han blev lite besviken, hade förväntat sig mer sa han. Året innan hade han vandrat till toppen av Lefka Ori, och det gillade han mycket mer. Har ni varit upp på toppen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja vi har varit flera gånger uppe på Psilorites även med snö på vägen upp.
De bästa vandringarna vi gjort på Psilorites är när vi startar från Nidan och vandrar till EOS stugan ovanför Fourfuras. Men då fordras det ju en del logistik. Vita bergen är nog vår favorit trots allt. Man kommer in i bergsmassivet där på ett fantastiskt sätt. Bara i år har vi varit mer än 5 ggr på Pachnes toppen. En favoritvandring är att gå till Pachnes toppen sen fortsåtta till Zaranokiafala toppen via källan ner till Ag. Jannis. En vandring som ej finns på kartor. Oj här finns det mycket att skriva om.. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Skriv! Olle, skriv! Vi som av olika skäl inte kan gå upp på berget själva följer med i tankarna.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilka två härliga bilder.
Olle är ju fenomenal på att fotografera motiv på landskap, händelser och blommor bland annat. Det skänker en sådan glädje, så fortsätt och tack! Paul |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vet inte on det var snön på topparna eller snöstormen här som gjorde att jag i går bokade sommarens resa till Kreta igen. Nu har jag planeringen at se framemot och kanske nya fina bider. Rolf |
|
||||
|
||||
![]()
Övertalningen hjälpte.
![]() Senare under dagen, eller ikväll, ska Olle och Anna börja skriva i sin egna hörna. Den finns här. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|