|
|
||||
|
||||
Myggor
Har en fråga är det mycket mygg i Parga vi åker 22 juni Tacksam för svar
Tittar på webcam varje dag vad ser jag moln o moln just nu har jag i Luleå bättre väder men längtar ändå efter min första Gyros o en kall Mythos |
|
|||
|
|||
Sv: Myggor
Ingen som vet nåt om myggor? Hade varit bra o veta då myggen älskar vår dotter, Tyvärr är Det Inte Ömsesidigt!
7 dagar Kvar! |
|
||||
|
||||
På Kretas sydkust hade vi i princip inga elaka myggor, men när vi kom till Hotellet utanför Rethymno, då ansattes vi hårt. Vårt absoluta motmedel heter "Mostiblock" som finnes till avsalu på alla Apotek i Övärlden. En flaska kostar 6 € och räcker en hel säsong. Fungerar mycket bra.
Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack då vet vi myga som gäller!
|
|
||||
|
||||
Den andra hälften av september 2013 såg vi inte En mygga :-)
Vh. |
|
||||
|
||||
Har heller aldrig upplevt Parga som "myggigt". Beror naturligvis på när man är där, men de gånger jag har varit i Parga (vår och höst) har det inte funnits myggor.
|
|
|||
|
|||
Jag var i Parga två veckor(v.24 och v 25) i mitten av juni i år. Jag såg endast tre myggor var av en enda stack mig i benet en natt. Hade med mig "MYGGA" skyddet från Sverige men behövde inte använda den.
Jag tror det beror på var du bor i Parga och på väder och vind ... och klimatförhållanden den perioden ni åker. Om din dotter är extra känslig skall du såklart kolla upp vilket skydd hon kan få! Trevlig resa när det är dax! Jag kände Parga i mitt hjärta! Trevlig ortsbefolkning och goa resenärer. Marja |
|
|||
|
|||
Det der med mygg kommer an på så mye. Det finns mygg over alt i Hellas, men ikke like mange over alt, og ikke minst kommer det an på bl.a.
- vind. Blåser det mye er det lite mygg. - regnet. En våt vår gir mye mygg. - stille vann i nærheten gjør at de yngler som kaniner. Eller noe sånn. - sprøyting. Det sprøytes mygg-gift over klekkeområdene. Men noen ganger protesterer de lokale øko-krigerne og vinner fram. Andre ganger, særlig nå hvor enhver euro teller, har noen kommuner ikke råd til å sprøyte. Med andre ord: hvor mange, eller få, mygg det var i fjor eller forfjor eller i 2002 sier ingenting, eller svært lite, om hvordan det vil være i år. Eller neste år. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|