![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har hittat några stall på kefalonia med bra info, men så stötte jag på namnet English riding center som ska ligga i Lourdas, dit vi ska åka på lördag.
Info finns ej, så undrar om ngn sett detta ställe vid besök i Lourdas? Kan ju passa på att fråga om ngn bott på Antonia studios också, eller i krokarna (nära Restaurang Olive lounge). Ser fram emit resan då det verkar vara så vackert! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Göran |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för lite info :-)
Går bussarna till och från Argostoli ofta? Tänkte hyra bil för att se lite av ön men funderade på att undvika att köra in till Argostoli själva.. eller är det enkelt att köra där? Buss är ju enkelt om den går hyfsat ofta? Vi har inget emot att gå mkt, så har räknat med avståndet till stranden ;-) Det är ngt närmare ner till Kamalistranden, om man genar. Testede du det ngngång? Lourdas beach är ju en bit bort, men funderade på att göra det till en heldagstur och stanna på lite olika tavernor på vägen hehe. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej! Gällande bussarna så går de inte speciellt ofta. Jag har väl inte riktig koll på turlistor o.dyl. Men de flesta bussar man ser är ju iaf chartrade bussar. Det i särklass enklaste är att hyra egen bil (el ta en taxi vid kortare turer). Jag har kört mycket i och runt Argostoli, och jag tycker inte att det är svårare än att köra i andra grekiska byar/städer. Det är bara att köra in i stan och ställa bilen vid någon sidogata el dyl. Det man kan vara uppmärksam på är ju enkelriktade gator osv. Men detta gäller ju även i Sverige. ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stranden nedanför är fin sand med stora klippblock men det gick utmärkt att vandra österut längs med den till Lourdas. Tavernor dyker upp först när du kommer till Lourdas. /Göran |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=giggsan;310419]Har hittat några stall på kefalonia med bra info, men så stötte jag på namnet English riding center som ska ligga i Lourdas, dit vi ska åka på lördag.
Info finns ej, så undrar om ngn sett detta ställe vid besök i Lourdas? Jag har besökt Lordata mer en 100 gånger men har inte någon gång set något med hästar i denna trakt. PANAKAKIS ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
I morgon åker vi hem från Kefalonia! Blev ingen ridning men mkt annat istället! Stirmtrivdes på hotellet och i vår by! Väldigt varmt så valde att hyra bil i några dagar, både för att se oss omkring och för att åka till stranden. Gick ner till Kanali beach en gång, och hade vi ej haft med oss ett barn och om det varit ngn grad svalare så hade det varit helt ok ;-) Men väl värt att hyra bil då man får se mer av ön då! Mkt nöjda med vår vecka! Enda minuset: alla getingar! Är de vanliga här?? |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|