|
|
|||
|
|||
Priser taxibåt och solstolar sommaren 2013?
Hej alla!
Jag och maken sitter och funderar på att resa till vårt älskade Parga, där vi inte varit sedan 2005. Denna gång med barnen, 5 och 7 år. Jag är lite nyfiken på aktuella priser för taxibåtar t o r till Valtos Beach och till Lichnos Beach, även för barnen om det är speciella priser för dem... Och hyra av solstolar och parasoll, vad kostar det på Valtos och Lichnos? Hoppas att någon som varit där i sommar kan svara! Tack på förhand! /Remos |
|
|||
|
|||
Sv: Priser taxibåt och solstolar sommaren 2013?
Hej!Taxibåtar från Parga till Valtos kostade 2€ enkel tur. Från Lichnos till Parga enkel tur blev det 4€. Sen är det bara att dubbla priset om man inte väljer att gå ena sträckan. För barn vet jag inte om det är rabatt.
Solstolar kostar per person och dag 2€. Vill man ha parasoll till kostar det 5€. Dessa priser är vad jag betalade i juni månad i år 2013 oavsett vilken strand jag valde. Jag fick låna parasoll från mitt hotell att ha på Krioneri strand. Annars kostar ett parasoll 7€ att köpa. Kan löna sig att köpa ett. Enkel luftmadrass kostar 5€ de ljusblåa. Vilket trevligt val om ni åker till Parga igen! Jag trivdes mycket bra. / Marja |
|
|||
|
|||
Maj/Juni i år betalade vi inget på Lichnos stranden, vi var där cirka 3-4 ggr under 2 veckor och betalade ingenting, men Valtos kostade det 6 eller 7 E för 2 solbäddar och ett parasoll.
|
|
|||
|
|||
Tack så mycket för infon!
|
|
||||
|
||||
Vi upplevde både båtar,vespor,taxi och bussarna som humana priser. Däremot mat och prylar dyrt. Så pass att det var mer ekonomiskt att äta ute eftersom middagen var fullt jämförbar med Dagens här hemma. Sista dagarna gjorde vi ändå en del fynd när det blev 50% på vissa varor. Vh.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|