|
|
||||
|
||||
Haris Alexiou
Vill tipsa alla som befinner sig på Kreta om att Haris Alexiou har 3 konserter på Kreta nästa vecka.
Rethymno, månd 19 aug, 21:40, Plats Marinan, där man också kan köpa biljett. Chania, tis 20 aug, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου Heraklio, ons 21 aug, Τεχνόπολις Yanna - som ska gå på konserten i Rethymno |
|
||||
|
||||
Sv: Haris Alexiou
Lyckans ost. Hon har nog inte varit på Lesvos sedan hon lämnade sitt sommarhus här i Skala Mistegnon.
|
|
||||
|
||||
Grattis Yanna!
Jag såg henne spela på Santo Wines på Santorini 2007. Ingen dum utsikt från den konserten. |
|
|||
|
|||
Det vore nåt... härligt att hon reser runt fortfarande!
|
|
||||
|
||||
Då ses vi på måndag....
Åker hem till Kreta på fredag kväll efter några fina veckor i Scandinavien. Olle |
|
||||
|
||||
Ja...jag var på konserten med Haris Alexiou och vill tala om vad jag tyckte!
Hon har bytt orkester...en fantastisk orkester...men för sig själv....med Haris så blev det en lite jazzig stil och jag såg att hon verkligen älskade sin nya orkester, men jag tycker mer om hennes grekiska stil och saknade det och hennes mjuka stämma....även om detta också var bra. Jag kan tänka mig att hon VILLE byta stil, men detta var den första livekonserten jag sett med henne så vad vet jag.... Yanna...liiiite besviken |
|
||||
|
||||
Det skulle jag också blivit. När jag såg henne på Santorini var det en bra konsert, men inte så bra som jag hade förväntat mig. Även då sjöng hon låter som jag inte förknippade med henne.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Jag köpte hennes senaste skiva i våras i Chania och jag blev också besviken...för första gången. Jag gillar hennes gamla låtar bättre...
Lissi- som ändå gärna skulle ha velat se en livekonsert med henne. |
|
||||
|
||||
Vad bra att du berättar, Yanna!
Jag tycker Haris Alexiou har försökt sig med lite ny stil ett par gånger genom de senaste åren, vi har också blivit liiite besvikna när vi köpt hennes CD ett par gånger de senaste åren. Jag gillar annars alla hennes CD och de får gärna vara från hennes tidigaste år. Marianne - som är glad över att ha upplevt henne LIVE tillsammans med Jiannis Kotsiras i Aten, en kanon konsert! |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
när de spelade själva, men som sagt...utan tvekan så älskade hon sin nya orkester och drev på dem i nya stilen. Yanna |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|