|
|
|||
|
|||
Soppa på surdegs-bräck, kokt rödbeta
Idag kokt rödbeta. Så billigt och gott ! Serverad med lite olja och vinäger.
Imorgon blir det den lätt förvällda blasten, serverad bara med lite vinäger ( har lärt mig av Kristina). Det sega och hårda bräcket gjort på sur-mjölk och vete finns i saluhallen. Koka en soppa på potatis och lök och lägg i bräcket i slutet. Mättande! |
|
||||
|
||||
Sv: Soppa på surdegs-bräck, kokt rödbeta
Låter lite som att koka soppa på en spik ... Håller med dig om att nykokta rödbetor är fantastiskt gott. Min favorit: smula fétaost över de ännu ljumna betorna och tunt skivad rödlök, sist ringlar jag över lite olivolja. Därtill ett gott bröd, några oliver, samt en flaska Retsina ...
|
|
||||
|
||||
Jag har vid några tillfällen rullat dolmades av lätt förvälld rödbetsblast, och de smakar ypperligt!
//Kikh |
|
|||
|
|||
Min favorit med rödbetor är mosad potatis med vitlök och olja rörd till en jämn smet .Vad det heter på Grekiska har jag glömt ,men det finns väl alltid någon här som kan hjälpa mig med det.
|
|
||||
|
||||
Skordaliá. Mums.
|
|
||||
|
||||
Det var något nytt! Skordaliá har jag ätit många gånger. Men aldrig tillsammans med rödbetor. Spännande!
Hälsningar! Sjöborren ...Som har en knippe rödbetor i kylen. |
|
|||
|
|||
Skordalia är toppengott till nykokta ljumma rödbetor,fick detta på en strandtaverna på Patmos en gång,blev genast en favorit.
Monica |
|
||||
|
||||
Det er en av mine favoritter og
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|