|
|
||||
|
||||
iOS 7 - bu eller bä
Är det någon som uppdaterat till nya operativsystemet? Jag vågar inte för jag är rädd att det nya är sämre än det gamla.
|
|
||||
|
||||
Sv: iOS 7 - bu eller bä
Jag har uppdaterat fyra iPhone och en iPad. Uppdateringen gick utan problem. Jag rekommenderar starkt att uppgradera iPhone, då denna ger dig en helt ny telefon. iOS7 är fantastisk! Min batteritid har förresten ökat över förväntan. Från att ha laddat minst två ggr/dan räcker numera en laddning hela dan.
iPad-versionen rekommenderar jag nog dig att vänta med. Den verkar inte lika klar som versionen för iPhone och innehåller en del småirriterande buggar. Som t ex att den bara låser sig ibland. Sen släpper det plötsligt. Laddar du ner appar, så kan du i värsta fall inte köra andra appar samtidigt. Då krascahr dom och har sig. Vänta tills de släpper en ny iPad-version. De släppte iofs en idag (7.0.2), men den innehåller inte de buggfixar som behövs. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Vad är det du gillar Netwolf? Jag har själv inte uppdaterat än men kikade nyss på en som gjort det och såg inga direkta revolutioner, även om det gick snabbare att komma åt en del saker.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det jag inte gillar då. Mja, kan vara lite väl likt Android. Halvgenomskinligheten mellan de olika lagren kan vara störande, även om det kan fixas med kontrastinställningen. Smaksak iofs. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jeg har oppgradert iPaden min (iPhone har jeg ikke), og merker ikke noe til de problemene Netwolf nevner. Jeg har den nyeste iPaden, det kan jo muligens ha noe med saken å gjøre?
For å være ærlig synes jeg ikke det var så veldig revolusjonerende forandringer med den nye versjonen, iallfall ikke slik jeg bruker iPaden. Men ingenting har iallfall blitt verre, og jeg er veldig fornøyd med "padda" mi PS, jeg har tidligere hatt problemer med å endre/korrigere i innlegg her på Kalimera før jeg poster dem via iPad. Nå funker det helt fint! Om jeg kan takke 7-versjonen for det vet jeg ikke, men alt funker som det skal etter oppgraderingen. Senast redigerad av Admirala den 2013-09-28 klockan 09:15. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har liknande problem. Sidan liksom fryser när jag ska ändra och markören ställer sig inte där jag vill. Får klicka fram och tillbaka på olika ställen, då släpper det (oftast i alla fall). På andra forum har jag dock inte det problemet. |
|
|||
|
|||
Samme problemene jeg hadde, men m iOS 7 funker det altså helt fint!
|
|
||||
|
||||
Det kan være en fordel å se an litt, vente til de ivrigste har oppgradert, og er fornøyd, før man selv gjør det
Den forrige oppgraderingen tok jeg ikke, men iOS 7 ble jeg anbefalt av barn og barnebarn Fordelen med å vente noen dager er og at det går mye raskere å oppgradere enn det gjør første dagen, da "alle" oppgraderer. Jeg tok begge oppgraderingene samtidig, det tok ca 20 min, og jeg er veldig fornøyd |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag ska ta padden senare, nu har jag uppdaterat iphone och sitter och flyttar appar, den lämnade andra hemskärmen tom... Jag gillar inte de nya vita färgerna, allting blev ju kritvitt! Har prövat 'inverterade färger' men då blev det för svart... Jag får dra ner ljusstyrkan, allt det där ljusa vita riskerar ge mig migrän. Men annars såg det nog bra ut. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Herregud vad snabbt mobilen går med nya iOS! Ändå var den ju snabb redan innan. Jag läste nyss en jämförelse av just snabbhet mellan olika smartphones och iphone (det bör ha varit femman) var överlägset snabbast.
Det stämde också med vad jag upplevde när jag pillade på en samsung galaxy för ett tag sen. Den var jättefin men reagerade nästan irriterande långsamt på mina tryck. |
|
||||
|
||||
Jag skulle uppdatera padden nu men det gick inte. Jag har för lite lagringsutrymme kvar, bara 780 MB och iOS7 kräver 2,9 GB.
Men vad kan jag ta bort mer än appar? De flesta är ju inte ens särskilt tunga. Om jag rensar bilder försvinner de väl även från iphone och icloud och det vill jag ju inte. Mera konstigt: när jag tittar i icloud på padden så tar säkerhetskopian på padden bara 160 MB. Iphone tar 4,4 GB och jag har ju i princip samma grejer på båda Senast redigerad av inkfish den 2013-10-02 klockan 11:54. |
|
|||
|
|||
Har du möjligen många Spotify-låtar i offlineläge? Det hade jag på min iPhone...
Rensade även nedladdade podcasts och investerade sju kronor i iCleen-appen, som städar lite. |
|
||||
|
||||
Poddar har jag inga, och spotify i offline... Max 100 låtar. Det är väl inte många?
Hittar en iclean för 9 kr, en svart - är det den? Det finns också en för 7 som är grön men den verkar det inte vara. Tack för tipset, ska skaffa den. |
|
||||
|
||||
Efter tips av en kompis har jag hittat vad som tog mycket utrymme på padden: e-tidningar. Alltså inte tidningar på nätet utan de nedladdningsbara e-versionerna av papperstidningar som man kan bläddra i. Jag hade inte jättemånga men de var blytunga - och så fort man läst en så arkiveras den.
Efter att ha rensat bort dem har jag över 3GB utrymme kvar så då kan jag göra uppdateringen :-) |
|
||||
|
||||
Det jag gillar bäst efter nån vecka med iOS7 på iphonen är nog snabbheten, det smidiga kontrollcentret - och att jag kan se videoklipp som egentligen kräver flash, trots att iphone inte stödjer flash. Äntligen!
|
|
||||
|
||||
Jag vet att det inte stödjer flash, det var ju det jag skrev
Men på min facebook har jag ett klipp som en vän lagt dit och som jag kan spela upp på iphone. På ipad får jag dock det vanliga "felmeddelandet" om flash när jag försöker spela upp samma klipp där. Prövade ett annat klipp nu, samma resultat där. |
|
||||
|
||||
Jag uppdaterade både min iPad-mini och min iPhone 5 till iOS7 för ett par veckor sedan och jag har bara positivt att säga om den. Tycker att utseendet är bättre och ljusare samt mer överskådligt.
Sen finns det ju så klart en del saker som är annorlunda och som det tar en tag att lära sig/komma in i, men det lär man sig så småningom. Jag upplevde det nästan som om man fick en ny telefon, vilket är super. Utöver det tycker jag att det går snabbare och att apparna i princip aldrig hänger sig längre. Så jag rekommenderar alla som kan att göra uppdateringen! /Alexander |
|
||||
|
||||
Jeg er ganske enig.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|